Zoeken Vraag het forum

HPV 16

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jessie

Ik ben gediagnosticeerd met hpv 16. Opvolgen maar nog niet zo erg. Als ik online lees krijgt 80% van de vrouwen wel eens te maken met hpv. Mijn arts zegt dat je dit enkel kan krijgen door sexueel contact. Maar als ik online lees spreekt men ook over sauna gebruik, slechte hand hygiene. Wat is waar? Ik ben nu 3 jaar in een vaste relatie en ben in het begin ook getest. (Na meermaals seksueel contact met mijn partner) Geen hpv. Nu wel. Kan ik het opgedaan hebben in een stoomsauna? Is er een incubatie periode?

Dank!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

HPV loop je op door seksueel contact. Veilig of onveilig. Het kan ook overgedragen worden via handen en vingers. Ook in het geval je één seksuele partner hebt in je hele leven, kun je het van die partner krijgen. Iemand kan namelijk ongemerkt drager zijn van het virus

Reageren
Reageer op: HPV 16
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.