Zoeken Vraag het forum

HPV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stijn

Beste, ik zit in een (ik veronderstel een monogame) relatie van 18jaar, met mijn eerste bedpartner. Waarvan we de laatste 7jaar geen sex meer hebben gehad. Nu is er een half jaar geleden vastgesteld dat mijn partner celveranderingen had aan de baarmoederhals, ten gevolge van een HPV besmetting. Nu mijn vragen:
    1 Is er hier een grote kans dat mijn vriendin is vreemd geweest? 2 Ik zou dus waarschijnlijk ook drager zíjn van die HPV. Zijn hier ondertussen al testen voor, voor mannen. 3 Hoe ga ik hiermee op na een relatiebreuk tegenover eventuele andere bedpartners in de toekomst?

Met vriendelijke groeten Stijn

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

1 Is er hier een grote kans dat mijn vriendin is vreemd geweest?
    Dat hoeft niet. Ze kan stille drager zijn van het virus.
    2 Ik zou dus waarschijnlijk ook drager zíjn van die HPV.
    Ook dat hoeft niet perse. Het zou getest kunnen worden. Dat overleg je dan het beste met je huisarts
    3 Hoe ga ik hiermee op na een relatiebreuk tegenover eventuele andere bedpartners in de toekomst?
    Sat is een vraag die ik zo ook niet kan beantwoorden.

Reageren
    Stijn

Tandor, dank u voor de reactie.

Reageren
    anoniem

beste

hoe gebeurt een hpv test bij mannen?

Reageren
    John (moderator)

Er zijn eigenlijk geen testen voor mannen. De diagnose wordt in de regel gesteld bij aanwezigheid van genitale wratten

Reageren
Reageer op: HPV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.