- Anoniem12 juni 2016 om 17:41
Hallo,
Twee weken geleden heb ik zeer onveilige sex gehad. Ben homo en had gedate via internet, en bij hem wat drugs gebruikt…. En ik ben toen eerst met condoom geneukt, maar die scheurde…. En toen ik off was, ben ik zonder condoom geneukt in de loop van de nacht. En toen ik bijkwam bleek het ook nog iemand te zijn die “het”normaal voor geld doet en vake bare….
Pas na ruim een dag was ik na veel op internet gelezen te hebben, in staat naar het ziekenhuis te gaan voor PEP, dat was zo n 36 uur na de 1e keer sex die avond/nacht…. En nu ben ik gewoon doodsbang dat diegene en HIV-er is, en dat ik zeker besmet ben geraakt… En gezien de 36 uur dat ik waarschijnlijk ook te laat was…. Ik word er gewoon gek van, dag en nacht ermee bezig, alles erover lezend wat ik maar kan vinden, etc.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 juni 2016 om 17:57Wat is pep?
Pep (post expositie profylaxe) is een behandeling met hiv-remmers. Als je zeker weet dat je contact heeft gehad met hiv-geïnfecteerde lichaamsvloeistof (bijvoorbeeld via onbeschermde seks of door een verwonding aan een gebruikte naald) en als de kans op blootstelling aan hiv erg groot is, dan zijn er medicijnen beschikbaar die het risico van infectie kunnen verkleinen.Pep is een kuur van 4 weken. Op deze manier is de kans kleiner dat het virus zich kan innestelen. Hoe eerder je aan pep begint, des te groter de kans dat je hiv-negatief blijft. Een garantie is het niet……
Bij voorkeur wordt de behandeling zo snel mogelijk na het gelopen risico gestart maar in ieder geval binnen 72 uur.
Je was dus in ieder geval op tijd voor de PEP kuur[size=2]bron GGD A’dam[/size]
ReagerenAnoniem12 juni 2016 om 18:38Hallo Tandor,
Reageren
Bedankt voor de snelle reactie….
Ik lees er zoveel over, maar ik vindt zoveel verschillende dingen over de kans van slagen… Zijn daar betrouwbare gegevens over?John (moderator)
12 juni 2016 om 18:57Er zijn onvoldoende betrouwbare gegevens over te vinden. Helaas…..
Reageren
PEP verkleint de kans dat je hiv oploopt aanzienlijk, maar is geen garantie dat je hiv-negatief blijft. Ik kan het helaas niet positiever brengen…