Zoeken Vraag het forum

Hiv kans?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

3 weken geleden heb ik sex gehad met een vrouw met condoom, alleen het is gescheurd wat ik niet doorhad, dus het is eigenlijk gewoon onveilig gegaan, ze werkt al haar hele leven in het ziekenhuis dus lijkt mij dat ze wel iets van gezondheid moet afweten, ze vertelde mij dat ze schoon is, en nadat ze paar maanden geleden getest is alleen veilig heeft gedaan, ze komt uit een lange relatie en daarna is ze wel makkelijk geweest met mannen, net zoals bij mij dus.
    wat is de kans op hiv? na 3 weken nog geen klachten, alleen na 2 weken ben ik verkouden geworden, 2 dagen last van mijn keel gehad, niezen, snotteren, en gekriebel in mijn neus, en sinds na 2 dagen geen last van mijn keel te hebben gehad weer last van mijn keel en verstopte neus, klinkt dit als een conversie griep? of gewoon een verkoudheid? hoor dat het heerst? ben erg bang dat het een conversie griep is.

en wanneer kan ik op hiv testen? hoor het je 4 weken zeggen maar ook 6 weken..
    en krijg ik wel een hiv test bij de dokter na zo’n kleine risico?
    want de kans is 0.3 procent las t ik als je het onveilig doet met een vrouw die hiv heeft.

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die kans is inderdaad heel erg klein……
    Wat je klachten betreft, zou ik toch eerder aan een verkoudheid denken. Dat heerst inderdaad. De klachten passen ook niet bij een conversiegriep. Dan krijg je toch echte griepklachten…
    Na 4 weken zou je kunnen testen. De testen zijn dan al redelijk betrouwbaar. Beter is echter om 6 weken te wachten.

Reageren
    Anoniem

het is begonnen op maandag en op de zaterdag was ik in de stad geweest en ikea, tussen veel mensen, dan zou ik het op hebben kunnen lopen, in april dit jaar was ik ook erg verkouden geweest dat ik amper kon slikken zoals nu.
    klachten zijn : keelpijn
    verstopte neus
    gekriebel in mijn neus
    tranende ogen
    niezen
    stem klinkt iets anders en minder trek.

de vrouw zei ook, als je het 100% wilt weten zou ik je laten testen als ik jou was. ze heeft het wel veilig gedaan alleen kan niet 100% zeggen of bij iemand anders de condoom is gescheurd, maar dat zou de man altijd wel aangeven lijkt mij….

zou ik dan een hiv test moeten doen of niet? aan wie ik het verteld heb zeggen dat het niet nodig is…
    wat raad jij mij aan?

Reageren
    John (moderator)

Het risico dat je hebt gelopen is zo klein, dat ik zelf geen test zou laten doen.
    Je klachten lijken toch echt op een fikse verkoudheid.

Reageren
    Anoniem

over de aantal weken, ik een andere topic lees ik net dat je zei dat 4 weken betrouwbaar is, en nu is het redelijk, hoe komt het dat je daar van mening bent veranderd?

Reageren
    John (moderator)

Ik ben niet van mening veranderd. In het andere topic zou ik “redelijk betrouwbaar” moeten hebben geschreven.

Reageren
    Anoniem

[b]wat is dan het verschil tussen gewone griep en conversiegriep of is dit een domme vraag[/b]

Reageren
    new

Normale griep en conversiegriep is niet altijd verschillend, vaak zijn er wel wat dingen bij conversie griep die net anders zijn zoals de mogelijke typische uitslag op romp, extreem nachtzweten maar overdag maar klein beetje koorts, heftige diaree die lang aanhoud. Wat jij hebt is meer verkoudheid want bij griep ben je echt goed ziek hoor.(je wilt/kunt dan alleen maar in bed liggen). Neem maar van Tandor aan dat de kans voor jou op hiv (als je alleen vaginale sex of orale sex gehad hebt) echt nihil is. Die 0,3% is echt veel te hoog, dat is als je helemaal geen condoom gebruikt hebt en ingecalculeerd kans op menstruatie/wondjes bij vrouw. Als je ggd zou bellen of met soaids contact opneemt zullen ze je goed informeren. Die hebben meer dan 30jaar ervaring in soa’s en ik durf te wedden dat die ook aangeven dat je risico voor hiv nihil is.

Reageren
    Anoniem

5 weken terug was ik 1 week ziek en toen ging het paar dagen goed met me en voelse ik me heel wat beter. Ik ben toen naar doe duisburg geweest bij de hoeren. Ze heefr netjes de condoom om mij heen gedaan dus het was volkomen veilig maar ik heb haar wel gevingerd. Na dat wij klaar waren heb ik netjes men handen gewassen en met alcohol voor handen gereinigd. Daarna ben ik een broodje doner gaan eten en 1 dag later was ik weer ziek. Ik had geen koorst en ook geen griep maar meer verkoudheid maar hevige verkoudheid en nu ben ik al 4 weken verkouden dan gaat het beter dan weer slechter. Heb ik nu HIV opgelopen..?? ik heb op internet zitten lezen en ben er wel een beetje bang van geworden.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Met vriendelijke groet

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn toch geen HIV klachten

Reageren
    Anoniem!

hallo john,

ik heb 2 weken geleden onveilige orale seks gehad met een man ik heb hem minder dan 30 seconden oraal gepijpt, hij heeft mij wel langer oraal gepijpt kan ik nou door deze handeling hiv hebben opgelopen ik lees namelijk op internet verschillende dingen

Reageren
    John (moderator)

De kans op HIV is nagenoeg uitgesloten

Reageren
    Anoniem!

raad jij aan dat ik moet testen er was geen sperma en ook geen voorvocht toen ik hem hem gepijpt maar dit was dan ook heel erg kort

Reageren
    John (moderator)

Van de GGD krijg je hier niet eens een test voor

Reageren
Reageer op: Hiv kans?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.