Hallo, ik heb 9 weken geleden contact gehad met een sekswerker. Ik heb geen seksueel contact met haar gehad. Alleen had ze een speeltje die ik meerdere keren oraal met condoom heb gedaan en gedeepthroat. En we hebben beide zelf gemasturbeerd zonder klaar te komen. Ik heb sindsdien verschillende klachten (spierpijn, keelpijn, hoofdpijn, last van enkel al 4 weken en kom ook niet aan. Ik heb op 4 weken een rna pcr test gedaan en op 6 weken een combo sneltest. Beide negatief. Ik leef erg in angst en stress en kan bijna niet functioneren. Ook omdat ik zelf een immuunziekte heb en me daardoor erg veel zorgen maak. Heb ik kans op hiv doordat er misschien bloed of vocht van haar op het speeltje is gekomen en zo in mijn mond en keel? Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden.
Zo kun je toch geen hiv krijgen
Ook niet als op het speeltje besmet bloed of vaginaal vocht van haar handen zat? En omdat ik een immuunziekte heb zijn de tests dan wel betrouwbaar? Heb namelijk nog steeds diverse klachten.
Nee, ook dan niet.
Als je een gediagnosticeerde immuunziekte hebt, dan geef je dat aan voordat er een test gedaan wordt, dan kan de behandelaar beslissen welke test gedaan moet worden.
De beide tests die jij gedaan hebt zijn ook betrouwbaar bij een immuunziekte: de RNA test test aanwezig materiaal van het virus, en dat heeft niets te maken met al dan niet hebben van antistoffen.
De combotest test ook op P24 antigeen en ook dat staat los van het hebben van antistoffen.
Geen hiv dus. Punt.
HIV tests zijn niet betrouwbaar als je een autoimmuunziekte hebt waarbij het lichaam geen antistoffen aanmaakt. En die zul je niet hebben neem ik aan
Er zat toch een condoom om dat speeltje... zo krijg je geen HIV
Dank voor dit uitgebreide antwoord. Sorry ik bedoel een auto immuunziekte. Weet niet of dat hetzelfde is eigenlijk.. Ik begin erg te twijfelen omdat de resultaten vandaag bij mijn jaarlijkse bloedcontrole bij de arts de lymfocyten lager dan de grens zitten, wat dan weer onder andere kan duiden op evt. besmetting. Ik ben enorm aan het stressen en slaap slecht.
Heb je toevallig hierover niet al eerder vragen gesteld op dit forum?
Nee dit is de eerste keer dat ik van dit forum gebruik maak. Vanwaar deze vraag?
Hoi John, wat bedoel je met die zul je niet hebben neem ik aan? Begrijp het niet zo goed excuus.
Je vragen deden me denken aan iemand die hier enkele maanden geleden vrijwel identieke vragen stelde, maar ik zal me wel vergist hebben.
Maar iets begrijp ik niet. Je hebt een gediagnosticeerde auto-immuunziekte, neem ik dan aan, want dat is niet zoiets als een verkoudheid waarbij je de diagnose zelf wel kan stellen. Dus vastgesteld door een arts, bedoel ik dan. En dat meld je niet als je een hiv test gaat doen?
zou je dat dan niet beter eens met je arts kunnen bespreken? De kan je dan wellicht geruststellen en je uitleggen hoe dat met je auto-immuunziekte is
Ik bedoelde een auto-immuunziekte waarbij je lichaam geen antistoffen aanmaakt
Ik heb dat bij onedayclinic aangegeven bij beide testen. Ik heb een paar jaar geleden ook getest bij de ggd en het ziekenhuis. Niemand heeft mij verteld dat ik dan niet kan testen.
Hoi John bedoel je geen antistoffen tegen hiv aanmaakt? Of in het algemeen?