Zoeken Vraag het forum

Kans op Hiv?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jan

Dank John voor de info. Je hebt me gerustgesteld.

Jan

Goedemiddag, ik heb me weer laten testen bij one day clinic. Ditmaal na 12 weken op hiv, hep c en lues waarna ik de uitslag de volgende dag kreeg via het laboratorium. Deze was negatief. Echter ervaar ik nu op 16 weken een wondje op mijn eikelrand en mijn tong wordt roder aan de zijkant. Alle alarmbellen gaan weer af. Is het verstandig om toch weer te testen?

Reageren
    Anoniem

Nee, dat heeft geen enkele zin. Bovendien heeft “een wondje op mijn eikelrand en mijn tong” totaal, maar dan ook totaal niets met hiv te maken.

Reageren
    J

Ik zit nog met een paar issues.. op 6 weken een sneltest gedaan combo. Maar ze zeiden dat ie maar voor 95 procent betrouwbaar was.. Op 12 weken stond er op het lab formulier alleen maar hiv screening negatief. Betekent dat dat er alleen maar met de 4e generatie op antistoffen is getest? En hoe betrouwbaar is deze dan op 12 weken?

Reageren
    John (moderator)

Een 4de generatie combotest ( het woord combo zegt het al) test zowel op antigenen en antistoffen. En die test is bij 6 weken 99% betrouwbaar

Reageren
    J

Waarom zouden ze dan 95 procent zeggen? En als je alleen een antistoffen test doet op 12 weken. Hoe betrouwbaar is die dan?

Reageren
    John (moderator)

Waarom anderen iets zeggen weet ik ook niet.
    Er wordt niet alleen maar antistoffen getest met de combotesten. En er worden in principe geen andere testen meer gebruikt

Reageren
Reageer op: Kans op Hiv?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.