- Anoniem5 juni 2015 om 08:19
Beste lezer,
Ja ik heb de laatste een heftige keelontsteking gehad met opgezwollen lymfeklier en nacht zweten. Daarna ging het over maar kreeg ik wel hier en daar aften in mijn mond. Mijn laatste contact was drie weken ervoor (homoseksueel, ontvangend). Wel veilig enzo natuurlijk. Ik heb tijdens die keelontsteking (dus drie weken na dat laatste contact) ook een soa-test laten doen en ook gelijk een hiv test laten doen. Daarvan kwam de snel test en gewone test negatief terug. Laatst nog de GGD gebeld en die vertelde dat ik na ong. 8 weken nog enkel een bloedtest kon laten doen.
Toch maak ik me er wel nog een beetje zorgen om, want het zijn van die verschijnselen. Er zijn zover ik doorhad ook geen incidenten ofzo geweest waardoor het onveilig werd. Hoe mogelijk zou het kunnen zijn, of wat zou het risico ongeveer kunnen zijn, dat dit toch nog iets is?
Groeten
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juni 2015 om 12:45Als je veilige seks hebt gehad, is dat risico(HIV) nihil.
Reageren
Het veel waarschijnlijker dat het een gewone keelontsteking is/was.S3 maart 2022 om 11:38Ik ben al 6 jaar samen met mijn partner. Ik heb daarvoor een keer onbeschermde seks gehad. Voor zover ik weet geen klachten van gehad. Nu sinds een paar weken nachtzweten.. Maar verder geen klachten en eigenlijk verder ook nooit ziek.. Moet ik me zorgen maken? Word gek van het googelen
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2022 om 12:02Na 6 jaar ga je toch echt geen klachten van een acute HIV infectie meer krijgen. Dat nachtzweten heeft dan toch andere oorzaken
ReagerenS4 maart 2022 om 14:50Ik vraag me eigenlijk af of het niet een latere klacht kan zijn.. Want ik lees dat je na de eerste griep die ook niet iedereen even geftig heeft.. Jaren geen last ergens van kunt hebben.. En dat het na 10 jaar pas verschijnselen geeft..of is het zo dat je in de latente periode echt wel vatbaarder bent? Misschien heb ik teveel gegoogeld
ReagerenS4 maart 2022 om 14:56Ik vraag me af of er mensen zijn die na, een infectie jaren nergens last van hebben.. En kan nachtzweten niet ook in latere fase ontstaan..en hiv nachtzweten of dat gepaard gaat met ziek voelen of met koorts?
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2022 om 19:47Na 10 jaar heb je geen HIV meer maar AIDS en dan heb je toch andere problemen en klachten
ReagerenS5 maart 2022 om 18:38Dank je wel voor je bericht en ik ga het loslaten.. Ik raakte in paniek. Van het gigantische nachtzweten.. En dacht terug aan de tijd voor ik mijn partner leerde kennen. Wel onveilige seks gehad.. En ergens speelde het gevoel van hiv altijd in mijn achterhoofd.. Misschien dat de angst van het zweten daarom zo erg werd. Ik ga maandag wel naar de huisarts om te kijken wat het dan is. Maar ik ben gerustgesteld. Dank je wel John!
Reageren