Zoeken Vraag het forum

Bang voor HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik onveilige seks gehad met een man (ik ben zelf een vrouw). Aangezien het mijn ontmaagding was is er bloed bij vrijgekomen. Nu is eigenlijk mijn vraag hoe groot de kans is dat ik besmet ben geraakt met HIV?

(Het was een Nederlandse man uit een boerendorp in Twente ;-). Heb toen 3 weken nadien wel SOA tests gedaan maar daar kwam uit dat ik niets had, er is echter toen volgens mij niet op HIV getest).

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Nou moet ik wel zeggen dat ik mijzelf altijd dingen aanpraat, dus mijzelf als het ware een beetje bang maak. Kan me namelijk ook nog herinneren dat ik toen na de tijd een aantal keer een beetje ziek ben geweest..

Maar wil gewoon graag even van jullie horen hoe groot jullie de kans achten 🙂

Reageren
    John (moderator)

De kans is het grootst als je seks met iemand uit de risicogroep hebt gehad. Of die persoon uit Twente komt of uit een boerendorp maakt natuurlijk totaal geen verschil.
    Bij normale hetero seksuele contacten is de kans heel erg klein.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw snelle reactie.

Hij is voor zover ik weet geen risicogroep.
    Dus als u mijn verhaal zo leest acht u de kans klein? Ongeacht het feit dat er bloed-voorvocht contact is geweest?

Reageren
    John (moderator)

Zoals al gezegd: bij hetero seksuele contacten is de kans op HIV miniem.
    Tenzij hij contacten heeft gehad met mensen uit de risico groep of zelf tot de risico groep behoort.
    Maar dan had je klachten veel eerder gehad. Binnen de eerste 6 weken.

Reageren
Reageer op: Bang voor HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.