- Anoniem4 juli 2014 om 11:54
Hallo,
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik onveilige seks gehad met een man (ik ben zelf een vrouw). Aangezien het mijn ontmaagding was is er bloed bij vrijgekomen. Nu is eigenlijk mijn vraag hoe groot de kans is dat ik besmet ben geraakt met HIV?
(Het was een Nederlandse man uit een boerendorp in Twente ;-). Heb toen 3 weken nadien wel SOA tests gedaan maar daar kwam uit dat ik niets had, er is echter toen volgens mij niet op HIV getest).
4 reactiesReagerenAnoniem4 juli 2014 om 11:56Nou moet ik wel zeggen dat ik mijzelf altijd dingen aanpraat, dus mijzelf als het ware een beetje bang maak. Kan me namelijk ook nog herinneren dat ik toen na de tijd een aantal keer een beetje ziek ben geweest..
Maar wil gewoon graag even van jullie horen hoe groot jullie de kans achten 🙂
ReagerenJohn (moderator)
4 juli 2014 om 13:29De kans is het grootst als je seks met iemand uit de risicogroep hebt gehad. Of die persoon uit Twente komt of uit een boerendorp maakt natuurlijk totaal geen verschil.
Reageren
Bij normale hetero seksuele contacten is de kans heel erg klein.Anoniem4 juli 2014 om 14:42Bedankt voor uw snelle reactie.
Hij is voor zover ik weet geen risicogroep.
Reageren
Dus als u mijn verhaal zo leest acht u de kans klein? Ongeacht het feit dat er bloed-voorvocht contact is geweest?John (moderator)
4 juli 2014 om 15:15Zoals al gezegd: bij hetero seksuele contacten is de kans op HIV miniem.
Reageren
Tenzij hij contacten heeft gehad met mensen uit de risico groep of zelf tot de risico groep behoort.
Maar dan had je klachten veel eerder gehad. Binnen de eerste 6 weken.