Zoeken Vraag het forum

Bang voor HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • henk

Hallo,

ik heb 3,5 week geleden seks gehad met iemand die ik niet echt kende. Nederlandse meid. Het was eenmalig en onveilig. Ik heb nu last van een druiper en daar een test voor gedaan. Nog geen uitslag.

Ik ben me nu over van alles zorgen aan het maken en ben bang dat ik HIV heb. Kan iemand mij vertellen hoe groot die kans is? Ik had het gevoel dat ze het niet zo nauw nam met de preventie voorschriften.

gr henk

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Als je het gevoel hebt dat iemand het niet zo nauw neemt met de preventie voorschriften (wat dat ook zijn mag), dan begrijp ik niet dat je met die persoon onveilige seks hebt.

Hiv doet helaas niet aan kansrekening. Wel is bekend dat een eenmalig onveilig vaginaal contact waarbij de man insertief was, slechts een heel klein risico is voor hiv. Echter, het hangt enorm af van allerlei bijkomende factoren zoals het hebben van een andere soa (als jij die al had, dan zijn nl. je slijmvliezen veel gevoeliger voor hiv virus) maar ook de viral load van de dame (dus de hoeveelheid virus in haar lichaam).

Als je nu afscheiding hebt, dan is de kans dat je gonorroe en/of chlamydia hebt wel heel erg groot. Daar is die test voor gedaan, en de uitslag zal dit wel aangeven. Beide zijn goed behandelbaar. Over hiv zou ik me op zich niet al teveel zorgen maken. Wel is het aan te raden een hiv test te doen voor alle zekerheid. Dat kan zes weken na het contact.

Reageren
Reageer op: Bang voor HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.