Hoi,
Ik zal even mijn verhaal toelichten.
Vier maanden geleden voor de eerste keer een sekswerker bezocht. Zij heeft me toen gepijpt en daarna hebben we ook seks gehad. Zowel het pijpen als de seks was met condoom.
En nu een maand geleden heb ik voor de tweede maal een sekswerker bezocht. Ook hier weer eerste pijpen en daarna seks. Ook weer beide met condoom.
Echter begin ik me nu heel veel zorgen te maken. Ik heb sinds enkele dagen witte aanslag op mijn tong (foto in bijlage). Ik las op internet dat spruw (of candidiasis) wel eens een eerste teken van HIV kon zijn. Geen idee of hetgeen ik heb spruw is? Toen ik dat las begon ik natuurlijk gelijk helemaal gek te worden. En ik maak mezelf nog steeds gek. Kan er niet goed van slapen en lig er letterlijk bijna iedere seconde van de dag aan te denken dat ik HIV heb.
Ik ga binnenkort naar de dokter om een test te laten doen. Maar ik maak mezelf in tussentijd dus helemaal gek.
Weet iemand raad, aub?
Groetjes van een zeer ongeruste jongeman
Je hebt gewoon aanslag op je tong. Dat heeft met HIV niks te maken Met veilige seks krijg je geen HIV
Dag John,
Dank je wel voor de snelle reactie!
Want ik maak mezelf echt knettergek. Sowieso de laatste keer dat ik een prostituee bezocht heb. Dit is het gewoon niet waard.
Ik ga me voor de zekerheid toch even laten testen, al is het maar voor de gemoedstoestand.
Groetjes
Als je alles met een condoom doet krijg je geen hiv. Een test is totaal overbodig.
Bedankt voor de reacties.
Heb vandaag een zelftest gedaan. Deze was negatief. Echter zou de zelftest pas 100% betrouwbaar zijn vanaf drie maanden. Het laatste risicocontact is pas een maand geleden. Betekent dat dat deze test 0% betrouwbaar is of toch een beetje of een ander percentage?
Je doet alles met condoom!! Ga je de rest van je leven na elke keer sex hierover druk maken?
Neen, helemaal niet. Maar met een prostituee was ik achteraf toch niet echt gerust...
Ook door de aanslag op mijn tong. In geval het toch spruw zou zijn, heb ik gelezen dat dit kan optreden na een hiv infectie.
In andere woorden: zonder die aanslag op de tong, had ik me niet druk gemaakt. Maar door die aanslag werd ik helemaal paranoia.
Ik denk dat je beter jezelf daar mee bezig kan houden: dat je paranoia wordt van het minste of geringste dat je denkt (!) waar te nemen.
Aanslag op je tong heeft overigens totaal niets te maken met hiv. Het is een verschijnsel dat wel voorkwam in de tijd dat hiv nog onbehandeld werd en mensen aids kregen. Je bent dan echter al jaren en jaren ziek en hebt problemen met je weerstand zodat schimmels en gisten in je mond zich kunnen ontwikkelen.
Jij legt een link naar het gebeuren met die sekswerker, maar dat is niet terecht.
De test: een zelftest thuis is eigenlijk sowieso niet zo betrouwbaar. Ik zou zo'n test nooit doen. Altijd bloed laten afnemen uit de elleboogplooi en dat laten onderzoeken in een lab.
Maar voor nu: laat het rusten. Ga andere dingen doen en ben er niet meer mee bezig.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Die test was dus zinloos on onbetrouwbaar. Je had zelf al gelezen dat het pas na 3 maanden kan
Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik ga me er voorlopig (proberen) niet meer ongerust over te maken.
Binnen enkele weken wel een afspraak maken om een test te laten afnemen door de dokter. Kwestie van dit dan helemaal te kunnen afsluiten.
@anoniem: De dokter heeft een staaltje genomen van de aanslag op mijn tong omdat ze misschien toch denk dat het spruw kan zijn. Ze sluit het alleszins niet uit. Ik las ook het volgende: In een groot Amsterdams cohort waren de 4 meest onderscheidende symptomen en de 3 meest onderscheidende risicofactoren voorspellend voor acute hiv-infectie: SPRUW, koorts, lymfadenopathie en gewichtsverlies en zelfgerapporteerde gonorroe, condoomloze receptieve anale seks en meer dan 5 sekspartners in de afgelopen 6 maanden
Bron: ttps://lci.rivm.nl/richtlijnen/hivinfectie#:~:text=De%20typische%20presentatie%20is%20een,Vanhems%202002%2C%20Braun%202014).
Dus spruw kan wel in de acute fase optreden. Ik heb dit ook nog op andere website gezien.
Tsja... je bent een beetje aan het zelf-dokteren geslagen, haalt allerlei losse informatie uit zijn verband en trekt dan conclusie en wordt bang.
Ondertussen doe je niets met informatie die je hier krijgt van mensen die echt wel weten wat ze schrijven.
Jouw keuze, maar je maakt het jezelf niet gemakkelijk.
Wat me zo bang maakt, is gewoon het wachten tot de window-tijd voorbij is. Ik heb nu ook volgende irritatie op de huid op mijn bovenarm. Ik zal een foto uploaden. Zou dit eventueel een symptoom kunnen zijn? in combinatie met de uitslag op mijn tong.
Het was zonet niet gelukt de foto van de bovenarm te uploaden. Nu zou het normaal wel moeten lukken
Ik ga het nu toch maar gewoon zeggen. Het lijkt me verstandig dat je met je huisarts gaat praten over je angststoornis.
Je hebt zelf niet in de gaten hoe het mechanisme werkt. Het is niet het wachten tot de window-tijd voorbij is dat jou angstig maakt. Het zijn irreële gedachten die zich inmiddels aardig tot een angststoornis aan het ontwikkelen zijn.
Ondertussen - zoals ik al schreef - doe je totaal niets met de informatie die wij hier beschikbaar stellen. Wat je wel doet is je hele lijf afspeuren of er misschien iets is dat op de een of andere manier aan hiv gelinkt zou kunnen worden. Is het niet aanslag op je tong (die overigens heel erg veel mensen hebben), dan is het wel irritatie op een arm (die overigens op de foto helemaal niet te zien is als irritatie).
Jij schijnt nog steeds niet te willen begrijpen dat je met een condoom geen hiv krijgt. Dan kan je hier hele lijsten met allerlei klachtjes en kwaaltjes gaan posten, maar je krijgt gewoon zo geen hiv. Punt.