Zoeken Vraag het forum

Hiv test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Heb me laten testen bij de ggd na vier weken na een shemale gepijpt te hebben zonder sperma en rimmen. Ook heb ik anale seks gehad met condoom. De test was negatief en de ggd heeft gezegd dat er geen nieuwe test gedaan hoeft te worden omdat er eigenlijk geen risico was. Kan ik hierop vertrouwen of raden jullie aan om over twee weken opnieuw te testen?

17 reacties
    Reageren
    Anoniem

Waarom denk je dat de GGD dit advies geeft? Omdat het niet te vertrouwen is?

Er is eigenlijk geen risico geweest, dus een test is sowieso niet nodig.

Zet er een streep onder en maak jezelf niet gek.

Reageren
    Anoniem

De test was eigenlijk een dag voor precies 4 weken. Ook dat maakte geen verschil zeiden ze, klopt dat?

Reageren
    Anoniem

Waarom blijf je verifiëren wat de GGD – een professionele zorgorganisatie – als advies geeft?

Reageren
    Anoniem

En waarom negeer je wat er gezegd wordt, nl. dat er eigenlijk geen risico is geweest?

Reageren
    Anoniem

Omdat jij er ook veel verstand van hebt.

Reageren
    Anoniem

Ik ga daar niet op in. Het heeft geen enkele zin om na te vragen of een professional het wel bij het rechte eind heeft.

Bovendien heb ik mijn antwoord al gegeven.

Reageren
    Anoniem

Maar denk je niet dat er een kans is dat ik alsnog positief test over twee weken?

Reageren
    Anoniem

Ik denk dat je je hier niet mee bezig moet houden, het komt aardig over als een angst om niks. Dat denk ik.

Reageren
    Anoniem

Wat ik al eerder schreef:

Zet er een streep onder en maak jezelf niet gek.

Reageren
    Anoniem

Heb opnieuw gebeld met de ggd en ze blijven bij hun standpunt. Volgens hun is er vrijwel geen risico geweest en daarom kan een negatieve test op 27 dagen als definitief worden beschouwd. Klopt het dat er wordt gekeken naar hoge en lage risico’s? En dat ik daarom me niet meer ongerust hoef te maken.

Reageren
    Anoniem

Ja, er wordt een geheel van diverse factoren meegewogen bij een advies of beslissing om wel of niet te testen.

Voor het overige heb ik al meer dan voldoende advies gegeven.

Reageren
    Anoniem

Dus een streep onder zetten en niet meer testen.

Reageren
    Anoniem

Is John hier ook mee akkoord?

Reageren
    Anoniem

Je stopt ook nooit he… blijf je hier nog je hele leven mee bezig?

Reageren
Reageer op: Hiv test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.