Zoeken Vraag het forum

HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sim

Excuses, ik weet niet wie u bent, maar wil liever bevestiging van John.

Anoniem

Je kan toch zijn bericht lezen van 10 juni 2024 om 17:47 moderator #39 ?

Waarom vraag je iemand te bevestigen wat hij twee dagen geleden al zei?

Reageren
    Sim

Ik vraag bevestiging over die klachten.
    Druk borstkas.

Reageren
    Anoniem-A

Is de weg naar de huisarts niet sneller dan steeds dagen hier te wachten op antwoord?

Of, je er bij neerleggen en je hypochondrie te laten behandelen. Dat lijkt mij stukken beter..

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn geen HIV klachten

Reageren
    Seyit

John is 6 weken na eind pep kuur, een betrouwbaar windowperiode dat Hiv kan uitsluiten?

Reageren
    John (moderator)

Als je een PeP kuur krijgt worden er ook afspraken gemaakt over wanneer je dan moet testen

Reageren
    Sim

Bedankt John.
    Indien er symptomen zijn is dit meestal een zeer stevige griep. Klopt?
    Vanaf wanneer treden deze symptomen dan ten vroegste op?

Reageren
    Seyit

Ik loop in het ziekenhuis bij een arts infectieziekten.
    5 weken na contactmoment, 1 week na einde pep kuur ben ik getest. Dit was negatief. De volgende finale test staat ingepland begin Juli.

7 weken na contactmoment en 3 weken na eind vd pepkuur ben ik ziek geworden. Ik had een heftige keelonsteking met geel slijm en snot. Geen koorts.

Ik maak me nu wel zorgen helaas. Om die reden wou ik me tussentijds testen 6 weken na eind pep kuur. Zou dit betrouwbaar zijn?

Reageren
    John (moderator)
    John (moderator)

@ Seyit
    Hierover kun je dan toch beter contact opnemen met de arts waar je onder behandeling bent

Reageren
    Seyit

Klopt het dat koorts de meest voorkomend symptoom van acuut hiv is?

Reageren
    Anoniem

@Seyit: bijna iedereen die een hiv infectie oploopt, krijgt binnen twee a drie weken daarna een conversiegriep. Dat is een zeer enstige griep die niets met “koorts” te maken heeft: je voelt je dan echt hondsberoerd.

Dat jij je na een pep kuur ziek niet zo lekker voelt vind ik niet vreemd. Het zijn zeer serieuze geneesmiddelen. Keelontsteking, slijm emn snot hebben niets te maken met hiv.

Reageren
    Twijfelaar

Ik heb ook een 8 weken test uitgevoerd. Deze was negatief. Dit ter info.

Reageren
    Anoniem

Dan is het duidelijk: je hebt geen hiv.

Reageren
Reageer op: HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.