Zoeken Vraag het forum

HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Twijfelaar

Inderdaad! Gisteren speelde ik met het idee om even naar Amsterdam te vliegen om mij daar te testen…

Twijfelaar

Ik veronderstel het ja! Toch ietwat onzeker maar na 5 weken zou deze toch positief moeten zijn veronderstel ik indien ik zou besmet zijn….

Reageren
    Anoniem

“maar die was verwonderd dat ik er was aangezien de vorige test negatief was” -> nooit over nagedacht dat dat wel eens een reden zou kunnen hebben?

Reageren
    John (moderator)

Ik ken het beleid in Noorwegen niet. Maar ik ga er vanuit dat het voldoende is, en ja na 5 weken dan toch een positieve test zou moeten hebben gehad

Reageren
    Twijfelaar

Net telefoon gehad van huisarts: test na 5 weken negatief.

Reageren
    Anoniem

Kan niet duidelijker. Einde van de hiv twijfel dus.

Reageren
    Twijfelaar

Jep! Ervan uitgaande dat het een combo test was. Enfin, ben alvast gerustgesteld! En dit opnieuw meemaken, nooit meer!

Reageren
    Twijfelaar

Hi! Is misschien een zeer domme vraag maar wil dit zeggen dat ik met mijn vrouw terug sex kan hebben zonder condoom of is het toch aan te raden om te wachten na week 12 voor wen nieuwe definitieve test? Prettige avond!

Reageren
    John (moderator)

En waarom zou je dan bij 12 weken nog eens willen testen?

Je hebt getest en was negatief. En als je dan denkt toch nog een test bij 12 weken te moeten doen, wil dat zeggen dat je de testen niet vertrouwde. En dan is het een overbodige vraag of je dan onbeschermde seks kunt hebben

Reageren
    Anoniem

Het was toch einde van de twijfel, of blijf je er toch mee bezig?

Reageren
    Twijfelaar

Toch een beetje. Verschillende redenen:
    – lichaam doet nog pijn
    – wil niemand besmetten die ik lief heb
    – week 5 is niet week 6

Ik heb een afspraak gemaakt in een private kliniek om volgende donderdag op week 6 een nieuwe test te doen. Ik weet niet of week 5 en 6 zoveel verschil kunnen uitmaken maar is meer het principe!

Reageren
    Anoniem

Tsja, zo kan je lekker bezig blijven.

Reageren
    Twijfelaar

Na week 6 – negatieve test afgelegd bij huisarts. Net bericht gekregen. Dit ter info.

Reageren
    Twijfelaar

Net ook het document ontvangen. Ze hebben getest op hiv antistoffen. Ik weet niet wat een combotest inhoud maar is dat voldoende ol met zekerheid te zeggen dat ik geen HIV infectie heb @John?

Bijlagen:
    Reageren
    John (moderator)

Dat is dan idd voldoende

Reageren
Reageer op: HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.