Zoeken Vraag het forum

HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alias

Ik heb onveilige sex gehad 15 maart in Thailand met een Thaise dame uit de club. Ik was super dronken dus heb aan het eind seks gehad zonder condoom. Ik heb dag 14 RNA test negatief, dag 24 en 30 hiv combo 4e gen ook negatief. Alleen heb ik veel symptomen gehad en ik heb nog steeds last van Nachtzweten en extreme Gewrichtspijn. Ook maakt mijn darmen/maag constant rare geluiden en kan ik nauwelijks slapen door de stress. Kan het dat mijn uitslag week 6 nog positief word en wat is de kans hiervoor?

4 reacties
    Reageren
    Titia

Geen zorgen. Waarschijnlijk heb je dan geen HIV. Je hebt waarschijnlijk een infectie opgelopen. Bepaalde bacteriën en virrussen slaan om zich heen in landen als Thailand. Weet je zeker dat het Thailand was en geen India? In India vegen ze hun kont met de handen af. Best vies.

Reageren
    Bert

Hey, goed dat je hier je verhaal deelt. Je zit duidelijk met veel zorgen, en dat is begrijpelijk na zo’n situatie. Even een helder overzicht:

Je had op 15 maart onveilige seks.

Je hebt een HIV RNA-test gedaan op dag 14 — deze test is heel gevoelig en kan vaak al vanaf dag 10 een infectie oppikken. Negatief op dag 14 is dus een heel goed teken.

Daarna heb je 4e generatie combo-tests gedaan op dag 24 en 30 — die zijn nog betrouwbaarder. Ze detecteren zowel antilichamen als p24-antigeen en zijn vrijwel 100% betrouwbaar vanaf dag 28.

Conclusie: Je uitslagen wijzen sterk op dat je géén hiv hebt. De kans dat je alsnog positief test op week 6 is extreem klein.

Wat betreft je klachten (nachtzweten, gewrichtspijn, darmgeluiden): dat kan stress zijn, maar het kan ook wijzen op een andere infectie of parasiet. Het is slim om met je huisarts te overleggen of aanvullend onderzoek (zoals ontlasting of bloedtesten) nodig is.

Je bent niet gek dat je je zorgen maakt — het is een stressvolle situatie. Maar op basis van je testen kun je in elk geval wat rustiger ademhalen.

Sterkte

Reageren
    Alias

Bedankt voor jullie reacties en medeleven. Nee het was geen India het was in Thailand. Momenteel heb ik dus nog erg last van mijn gewrichten (zowel allemaal, als aan beide kanten). Ik heb gisternacht met een raam open geslapen zonder shirt en ondanks dat blijf ik extreem zweten. Zodra mijn lichaam in rust modus gaat begin ik meteen te zweten voornamelijk onderrug en daar onder. Vervolgens slaat het over op de andere plaatsten nek,oksels, haren etc. Wanneer ik even in diepe slaap val word ik weer nat wakker. En als ik even in slaap val 30 min ongeveer heb ik geen zweet maar na een aantal minuten nadat ik wakker ben beginnen ik weer met extreem zweten. Ik slaap hierdoor ook dus bijna niet meer. Langste dat nou kan slapen is maximaal een uur dan word ik of zwetend of door een rare droom weer wakker. En gewrichtspijn die is aanhoudend en wat mij op valt is dat het overal kraakt bij de meeste bewegingen en dat voor iemand die normaal gesproken 5x in de week sport. Ook krijg ik op verschillende plaatsen willekeurig pijn in mijn spieren. Ik kan hierdoor nauwelijks focussen in het dagelijkse leven en heb geen idee wat het anders kan zijn dan HIV.

Reageren
    John (moderator)

“Daarna heb je 4e generatie combo-tests gedaan op dag 24 en 30 — die zijn nog betrouwbaarder. Ze detecteren zowel antilichamen als p24-antigeen en zijn vrijwel 100% betrouwbaar vanaf dag 28.” Dit is onjuiste info !! Pas vanaf 6 weken na het contact is een 4de gen combotest volledig betrouwbaar

Reageren
Reageer op: HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.