John (moderator)
9 januari 2024 om 23:06Testen is big business en zeker als mensen in angst verkeren. En de RNA test bij HIV is zo’n twijfelachtig geval. Ik ga alleen uit van informatie van betrouwbare sites als RIVM, LCI, GGD en wetenschappelijk publicaties van infectieartsen.
Bij alle vroege RNA testen wordt ook telkens aangegeven dat wanner ze negatief zijn er later toch nog altijd een controletest moet worden uitgevoerd. Dat zegt dan iets over de betrouwbaarheidJohn (moderator)
9 januari 2024 om 23:14Er is geen verplichting voor prostitues. Het is toch vooral je eigen verantwoordelijkheid om geen onbeschermde seks te hebben.
Reageren
Of ze nou wel of niet aan de Prep zat kan ik dus echt niet zeggen. En of je nou wel of niet HIV zou kunnen hebben opgelopen kan ik dus ook niet zeggen. Er is in ieder geval wel een risico geweest.
Als ik je nou een goede raad mag geven: ga nou niet onnodig testen want je schiet er helemaal niets mee op. Wacht nou tot 4 weken en doe dan een combotest. Die is voor 89-91% betrouwbaar. Dan heb je toch al een goede indicatie. Je moet dan wel nog een keer testen bij 6-8 wekenRNA9 januari 2024 om 23:21Ja dat idee heb ik ook wel. Ik heb bij de RNA sneltest wel gevraagd word hier ook wel is positief getest ongeacht of er klachten zijn en dat was het geval.
Maar ik ga morgen de 4e generatie HIV combitest doen. Ik weet dat het tegen je advies in is. Doordat je zegt wacht tot na 6 weken. Maar ik trek dat geestelijk niet. Hopelijk is deze ook negatief en dan test ik mij een week later weer. Enige lichtpuntje wat anoniem al aangaf is dat een conversie griep vaak optreedt na 2 a 3 weken.
ReagerenRNA9 januari 2024 om 23:24Sorry John ik lees je reactie nu pas. Ik ga je advies aannemen. Ben jij eigenlijk een arts of wat is je expertise?
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2024 om 23:39Ik ben geen arts, maar een zorgprofessional en heb me verdiept in infectieziekten
ReagerenAnoniem10 januari 2024 om 08:09Waar je nog niets over gezegd hebt is wat er eigenlijk is gebeurd. Even heel plastisch: ik begrijp dat de penis van de ander in jouw anus is geweest. Met of zonder condoom?
En je zegt dat je gonorroe en chlamydia hebt. Waar heb je die? Anus, penis, keel?
Reageren