Zoeken Vraag het forum

RNA test hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Testen is big business en zeker als mensen in angst verkeren. En de RNA test bij HIV is zo’n twijfelachtig geval. Ik ga alleen uit van informatie van betrouwbare sites als RIVM, LCI, GGD en wetenschappelijk publicaties van infectieartsen.
    Bij alle vroege RNA testen wordt ook telkens aangegeven dat wanner ze negatief zijn er later toch nog altijd een controletest moet worden uitgevoerd. Dat zegt dan iets over de betrouwbaarheid

John (moderator)

Er is geen verplichting voor prostitues. Het is toch vooral je eigen verantwoordelijkheid om geen onbeschermde seks te hebben.
    Of ze nou wel of niet aan de Prep zat kan ik dus echt niet zeggen. En of je nou wel of niet HIV zou kunnen hebben opgelopen kan ik dus ook niet zeggen. Er is in ieder geval wel een risico geweest.
    Als ik je nou een goede raad mag geven: ga nou niet onnodig testen want je schiet er helemaal niets mee op. Wacht nou tot 4 weken en doe dan een combotest. Die is voor 89-91% betrouwbaar. Dan heb je toch al een goede indicatie. Je moet dan wel nog een keer testen bij 6-8 weken

Reageren
    RNA

Ja dat idee heb ik ook wel. Ik heb bij de RNA sneltest wel gevraagd word hier ook wel is positief getest ongeacht of er klachten zijn en dat was het geval.

Maar ik ga morgen de 4e generatie HIV combitest doen. Ik weet dat het tegen je advies in is. Doordat je zegt wacht tot na 6 weken. Maar ik trek dat geestelijk niet. Hopelijk is deze ook negatief en dan test ik mij een week later weer. Enige lichtpuntje wat anoniem al aangaf is dat een conversie griep vaak optreedt na 2 a 3 weken.

Reageren
    RNA

Sorry John ik lees je reactie nu pas. Ik ga je advies aannemen. Ben jij eigenlijk een arts of wat is je expertise?

Reageren
    John (moderator)

Ik ben geen arts, maar een zorgprofessional en heb me verdiept in infectieziekten

Reageren
    Anoniem

Waar je nog niets over gezegd hebt is wat er eigenlijk is gebeurd. Even heel plastisch: ik begrijp dat de penis van de ander in jouw anus is geweest. Met of zonder condoom?

En je zegt dat je gonorroe en chlamydia hebt. Waar heb je die? Anus, penis, keel?

Reageren
Reageer op: RNA test hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.