Zoeken Vraag het forum

HIV test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Regilio

Beste mensen,

Ik heb even een vraagje. Ik heb onveilige seks gehad. Komende zaterdag is dat 5 weken geleden. Ik heb geen koorts, nachtzweet, opgezwollen lymfeklieren, keelontsteking of iets gehad. Eigenlijk al die tijd geen problemen.

Ik heb soms alleen het gevoel of ik wat moeier ben, maar dat kan ook door de stress komen. Verder krijg ik soms beetje lichte pijntjes. Heb ook al een week pijn op me borst (met drukken, niezen, hoesten en diep inademen). Ik denk dat ik nu klein beetje uitslag krijg op me bovenarmen. Het zijn geen super rode beultjes of bruin of paars, maar wel een beetje rood. Het zijn er maar een paar. Daarnaast ook een paar op me borst.

Komende zaterdag is het de 5de week. Is het nodig volgens jullie om een test te doen? Zou ik na 5 weken ook een HIV thuistest kunnen doen of is dit dan nog niet betrouwbaar?

Alvast bedankt :)!

11 reacties
    Reageren
    Regilio

Ik heb trouwens ook soms diarree. Maar het is de ene keer wel en de andere keer een stuk minder

Reageren
    John (moderator)

Omdat je toch bang bent dat je HIV zou kunnen hebben, ( de klachten die je hebt zijn daar in ieder geval niet van) is het wellicht beter om een test te doen. Je  kunt in de apotheek een thuistest kopen, die absoluut betrouwbaar is.

Reageren
    Regilio

En dat kan na 4,5 tot 5 weken nadat het gebeurd is? Is dat 100% betrouwbaar? Vaak lees je 6 tot 8 weken namelijk.

Reageren
    John (moderator)

De nieuwe testen zijn al vanaf 4 weken betrouwbaar

Reageren
    Regilio

Oké top! Dan ga ik die deze week even halen! U acht onwaarschijnlijk dat ik het heb? Met de klachten die ik opnoem? De stress zit er nu ook een stuk minder in, maar ik ga hem deze week halen!

Reageren
    John (moderator)

De klachten die je beschrijft, geven geen aanleiding om aan HIV te denken. Maar alleen een test kan daar natuurlijk zekerheid over geven.

Reageren
    Regilio

Top man. Hartstikke bedankt. Ik ga deze week een test halen!

Reageren
    Regilio

Beste Tandor,

Ik heb even een vraag. Zijn die nieuwe testen die na 4 weken al betrouwbaar zijn, te halen in alle apotheken? Of alleen in de grote steden of iets dergelijks?

Reageren
    John (moderator)
    Ik

Deze test ligt bijna nergens gewoon in de apotheek. Van de week heel veel benuapotheken gebeld en niemand had hem liggen. Ze konden hem wel voor me bestellen. Hij is echter niet goedkoop. € 59.95

Reageren
    John (moderator)

Je kunt ook voor een test naar de huisarts of de GGD gaan.

Reageren
Reageer op: HIV test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.