John (moderator)
26 augustus 2023 om 16:06Beslist niet eerder dan 11 dagen. En volgens mij heb je vooral last van angst stress en spanningsklachten en hyperventilatie. Het zijn namelijk allemaal geen HIV klachten
Kat28 augustus 2023 om 01:39John, nog een vraagje. Ik heb nog geen koorts gelukkig op 8-9 dagen na risicocontact maar net zijn er spontaan 2 rode, jeukende bultjes op mijn lichaam ontstaan. Ze jeukden eerst kort even en nu niet. Wel vreemd dat ze spontaan ontstaan zijn en felrood zijn. Eentje zit bij mijn hals net naast mijn lymfeklieren en eentje rechts op mijn onderlichaam net boven mijn heup. Foto is niet superscherp… is dit hoe hiv bultjes eruit zien? En komen ze allemaal tegelijk of geleidelijk? Zitten er voorlopig maar 2. Geen idee of er meer bij zullen komen. Ik maak me nu nog meer zorgen net nu ik een beetje begon te kalmeren.
ReagerenBijlagen:
Anoniem28 augustus 2023 om 08:45Ziet er typisch uit als een muggenbult. Ben je overigens met al je klachten al bij de huisarts geweest?
ReagerenAnoniem28 augustus 2023 om 08:46Kijk ook even naar de eerdere reacties hier, b.v. deze:
“Je zult ongetwijfeld ook klachten van de angst en stress hebben”
ReagerenKaf28 augustus 2023 om 10:20Het zijn kleine bultjes. Geen grote muggenbulten. Die herken ik meteen, maar dit is anders.
ReagerenAnoniem28 augustus 2023 om 10:24Ben je al naar de huisarts geweest?
ReagerenKat28 augustus 2023 om 10:36Nee, heb pas een afspraak op 7 september staan. Ik lig nog in bed omdat ik nog niet lekker ben en op momenten nog erg duizelig ben. Geen koorts nog. Ga zo opstaan en bellen of ik eerder terecht gaan. 7 september is de afspraak pas omdat ik dan meteen op SOA kan testen na 2 weken. Maar dat afspraak stond er voordat ik last kreeg van bloedverlies, wat overigens sinds gisteravond zo goed als over is. Ben daar blij om maar laat er voor de zekerheid naar kijken en ik ga vanuit dat 3-4 rode bultjes verspreid op meerdere plekken niet direct betekent dat ik een hiv infectie heb? Heb er iets meer dan 2 zie ik, maar ga er vanuit dat er bij een acute infectie meerdere bultjes verschijnen?
ReagerenJohn (moderator)
28 augustus 2023 om 14:29Het is in ieder geval geen HIV symptoom
ReagerenAnoniem28 augustus 2023 om 17:18Wat ik bedoel is dat je met de huisarts je angst moet bespreken. En daarmee zou ik geen week wachten.
ReagerenKat28 augustus 2023 om 21:13Ik bel morgen of mijn huisarts nog plek heeft voor een spoedafspraak. 31-8 augustus laat ik een HIV PCR test doen en ik hoop dat die negatief is.
ReagerenAnoniem29 augustus 2023 om 10:0031/8 een hiv pcr test laten doen heeft volstrekt geen zin. Dat hebben we hier ook al aangegeven. Je kan je geld net zo goed direct weggooien.
ReagerenKat29 augustus 2023 om 12:51Waarom heeft dat geen zin? Er staat op hun site dat het op 11 dagen na risicocontact kan. Dat staat er vast met een reden?
ReagerenKat29 augustus 2023 om 12:58Anoniem29 augustus 2023 om 13:03Dat bedrijf heeft nogal belang bij het doen van testen: ze leven ervan!
Heb je mijn bericht gelezen van 26 augustus 2023 om 16:00, want daar staat het antwoord op de vraag die je nu weer stelt.
ReagerenKat29 augustus 2023 om 13:50Omdat mijn klachten niet passen bij een acuut beeld van hiv begrijp ik. Ik had ergens gelezen dat draaiduizeligheid ook een symptoom kan zijn of is dat pas in een later stadium? Dus bij mensen die al lang met hiv lopen en dus niet in een acuut stadium en zeker niet al in de 1e week na risicocontact?
Reageren
Ben nog steeds erg draaiduizelig sinds 23 augustus en ijzertabletten helpen niet echt. Afspraak bij de arts staat ook op 31-8.