- Anoniem26 januari 2019 om 22:15
Hallo Allemaal,
Ik heb nu sinds enkele maanden een vriendin. Heb daarvoor nooit een vriendin of sex gehad. Ben 24 en dus een laatbloeier op seksueel gebied. Ben dan ook een paar maanden geleden ontmaagd. Eerste keren met condoom gedaan, daarna stelde ze voor om zonder te gaan. Op dat moment, met drank op, leek mij dat een goed idee. Ze is zelf aan de Pil en ik wist dat ze wat meer ervaren was dus ik dacht dat het geen kwaad kon. Ik vertrouwde haar toen volkomen en dus heb ik het in de weken daarna nog 3x zonder gedaan. Het idee dat je een soa zou kunnen krijgen was er wel maar ik ging mee in haar overtuiging en kon vanwege mijn verliefdheid niet meer fatsoenlijk nadenken. Daarnaast is mijn seksuele voorlichting zo lang geleden dat ik de mogelijke consequenties ervan niet heb ingeschat. Ook het feit dat je niet direct een soa krijgt maar dat de kans wordt vergroot als je het vaker hebt gedaan was mij totaal ontgaan. Super dom om het daarna nog een aantal keer zonder te doen.
Tot die tijd vond ik het dus niet zo’n probleem, totdat ik mezelf er weer eens in ging verdiepen. Ik werd behoorlijk angstig en heb haar hiermee geconfronteerd. Ik kwam te weten dat ze hiervoor met 4 mensen onveilig seks heeft gehad. (In eerste instantie zei ze 2) Ze maakt zich er zelf niet zo druk om en had nog nooit een soa test gedaan en ook geen klachten gehad. Toen ik dit hoorde sloeg de paniek er behoorlijk in. “Wat heb ik gedaan!??!, Waarom kon ik zo dom zijn?!?”. Ik heb na al die keren geen noemenswaardige klachten gehad (wel eens diaree, en wat meer puisjes/pukkels op schouders,) Ik heb er ook niet echt op gelet (geen koorts gehad) . Direct nadat ik wakker werd van de droom waar ik in leefde heb ik een afspraak ingepland bij de GGD. Afgelopen week een plasje gedaan (omdat de laatste keer nog niet zo lang geleden is) voor Chlamydia en Gonnoroe. De vrouw zei dat de kans op HIV zeer klein is en als ik een verdere test zou willen doen dit kon bij de huisarts.
Toen ik mijn vriendin erover vertelde dat ik een test ging doen en vroeg of zij dat ook zou willen zei ze in eerste instantie direct nee. Ze was bang voor het testen en was ervan overtuigd dat ze niks had. Uiteindelijk heb ik haar overgehaald om toch (samen) een test te gaan doen binnenkort. Ik merk dat ik door deze hele kwestie enorm veel angst heb gekregen. Enerzijds voor de uitslag en dan met nam HIV (wil me hiervoor sowieso nog gaan testen). Anderzijds heb ik behoorlijk wat wantrouwen gekregen richting mijn vriendin. Ik neem de verantwoording helemaal op mezelf maar het feit dat ze in eerste instantie niet wilde testen, en met meerdere partners onveilig sex heeft gehad zonder te testen maakt me behoorlijk bang en wantrouwig. Voornamelijk omdat ze niet heel duidelijk was over vorige partners. Deze angst en gevoelens beïnvloeden nu voornamelijk mijn dagelijks leven en ook de relatie. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 januari 2019 om 23:04Dat kan een behoorlijke impact hebben. Misschien goed om er eens met de huisarts over te praten
ReagerenAnoniem216 januari 2019 om 18:15Inmiddels een week verder. Resultaat voor chlamydia en gonorroe gekregen; dit is goed. De vriendin heeft ook aangegeven ermee te zitten en is op eigen initiatief vorige week een afspraak gemaakt bij de huisarts en ziekenhuis voor uitstrijkje en bloedtest. Vandaag heeft ze telefonisch een reactie gekregen dat de uitslagen negatief waren (positief dus!).
Ik vroeg vorige week of ik dan eventueel een papiertje zou kunnen krijgen/opvragen ter bevestiging. Dit wilde ze niet doen omdat ze zei dat ik haar moest vertrouwen dat ze de waarheid spreekt. Discussie over gehad omdat ze vind dat ik haar moet vertrouwen en als ik dat niet doe vraagt ze zichzelf af hoe dat verder in de relatie moet gaan (wanneer geloof ik haar?). Uiteindelijk begrijp ik haar en heb ik me erbij neer gelegd. Heb daarna wel haar arm gezien (blauwe plek van het bloedprikken) en parkeerkaartje ziekenhuis. Kwestie van vertrouwen nu, maar lijkt me handig om alsnog met de huisarts te gaan praten.
Heb sinds dit gedoe enorm veel bultjes/puisten op de schouderbladen en nek. En aften in de mond. Dacht vandaag dat ik koorts had maar bleek niet zo te zijn. Ik maak me enorm druk terwijl ik diep van binnen weet dat er waarschijnlijk niks is.
Reageren