Wel of geen hiv (symptoom"/> Wel of geen hiv (symptoom) - Medische Forum - Dokter.nl

Wel of geen hiv (symptoom)

Hallo,

Ik heb ruim 3 weken geleden onbeschermde seks gehad met een vrouw.
    De volgende dag mijn huisarts gebeld en soa test aangevraagd.

Afgelopen donderdag (precies 3 weken na sekscontact) getest op de soa's via urine. Deze was negatief.

In de tussentijd (ongeveer een week na het sekscontact) heb ik her en der op mijn lichaam uitslag gezien die na 1-2 dagen zijn verdwenen. Kleine puntjes geen jeuk. Als klap op de vuurpijl heb ik nu sinds een dag of 4 tintelingen in beide armen. Soms links soms rechts en soms ook niet, het is dus niet constant aanwezig. Ook heb ik steken in mijn kaakspieren en hoofdspieren (vooral linkerzijde) en de spieren van mijn nek naar de aanhechting van mijn hoofd.

Mijn vraag is, kan ik nu (3 weken na onveilig seks) al hiv symptomen hebben en zijn bovengenoemde symptomen die horen bij een hiv infectie? Ik moet nog 3 weken wachten op een bloedtest. De situatie is voor mij lastig omdat ik bijna niet meer kan functioneren. Angst neemt de overhand omdat ik dingen voel die ik eerder nooit heb gevoeld.

Met vriendelijke groet,

Hans

Reageer

Dat soort klachten hebben op zichzelf niets te maken met hiv. Indien iemand een hiv infectie oploopt, krijgt men vrijwel altijd een conversiegriep. Dat heeft niets te maken met kleine puntjes, tintelingen of steken in spieren.

6 weken na het contact kan je een hiv test doen.

De kans dat jij als penetrerende man hiv oploopt van een vrouw is overigens niet heel groot.

Reageer

Je klachten passen echter wel heel duidelijk bij de gevolgen van angst en stress, namelijk chronische hyperventilatie.

Reageer

Daarvoor kun je ook een test doen, hier op het forum,onder het kopje "testen".

Reageer

Dank voor jullie antwoorden. Enige wat zekerheid gaat bieden is de test over 2 weken.

Morgen is het exact 4 weken geleden dat ik sekscontact heb gehad. Ik heb (gelukkig) geen symptomen van conversiegriep.

Alleen nachtzweten maar dat komt denk ik door de stress. Ik wordt niet bezweet wakker maar bij het inslapen zweet ik omdat ik nog zo bezig ben met malen.

Maar nu zegt een stemmetje in mijn hoofd zonder symptomen kun je ook hiv hebben opgelopen. Pfff ik wordt er helemaal gek van

Reageer

HIV symptomen, maar je klachten zijn geen HIV symptomen.
    Het lijken eerder angst/stress klachten

Reageer
Reageer op: Wel of geen hiv (symptoom)
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif