- Sammy20 juni 2023 om 21:16
Nou lees ik dat hiv is begonnen in Afrika, doordat een groep mensen apen hadden gegeten en zo aids verspreid werd over de wereld. Maar nou las ik ook dat aids ook voorkomt bij katten. Hoe hebben zij het dan gekregen. Ik denk niet dat zij in contact met apen kwamen! En ik lees ook dat katten aids niet overdraagbaar is op de mens. Waarom was het wel van aap naar mens gegaan en van katten naar mens niet.
7 reactiesReagerenSuus20 juni 2023 om 21:18Omdat de mens afstamt van de aap en niet van de kat
ReagerenJohn (moderator)
20 juni 2023 om 21:19Aids bij katten is echt iets heel anders dan de aids bij mensen.
Reageren
Maar ik die vragen niet beantwoorden. Het forum is daar niet voor bedoeld. Dat zou dan een masterclass virologie moeten worden en daar heb ik de tijd niet voor. Dat kun je zelf ook op internet vindenSuus20 juni 2023 om 21:19Kattenaids is een hele andere “versie” dan de menselijke.
ReagerenSammy20 juni 2023 om 21:21Hoe kreeg de kat dan aids? Wel een hele simpele antwoord van jou. Waarom bestaan er dan nog steeds apen en zijn zij niet geëvalueerd naar mens?
ReagerenJohn (moderator)
20 juni 2023 om 21:23Zoek dat eens op op internet
ReagerenSammy20 juni 2023 om 22:06Ik heb vorig jaar augustus een risico gelopen op hiv. Ik had echt heel veel symptomen gehad die passen bij een hiv infectie. Ik ben vijf keer getest. Ik heb getest na 4,6,10,14 en 26 weken en allemaal negatief. Sindsdien ben ik een beetje geobsedeerd door de ziekte hiv. Ik Heb het nu een beetje kunnen los laten maar ik ben echt door een hel gegaan. Ik wil John bedanken voor zijn advies en geduld die hij had tegenover al die vragen die ik hem stelde. Ik ga het zeker opzoeken op het internet hoe het allemaal zit. Ik lees nog elke dag alle vragen en antwoorden hier op deze forum. En heb me lesje geleerd en ik doe het nooit meer onveilig. Wat ik ook geleerd heb is dat symptomen niks zeggen alleen een test kan je hiv status bekendmaken.
ReagerenAnoniem21 juni 2023 om 08:01Doe jezelf een plezier en ga iets doen aan die obsessie, want dat wordt levens beheersend als je niet uitkijkt.
Reageren