Zoeken Vraag het forum

Katten aids

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sammy

Nou lees ik dat hiv is begonnen in Afrika, doordat een groep mensen apen hadden gegeten en zo aids verspreid werd over de wereld. Maar nou las ik ook dat aids ook voorkomt bij katten. Hoe hebben zij het dan gekregen. Ik denk niet dat zij in contact met apen kwamen! En ik lees ook dat katten aids niet overdraagbaar is op de mens. Waarom was het wel van aap naar mens gegaan en van katten naar mens niet.

7 reacties
    Reageren
    Suus

Omdat de mens afstamt van de aap en niet van de kat

Reageren
    John (moderator)

Aids bij katten is echt iets heel anders dan de aids bij mensen.
    Maar ik die vragen niet beantwoorden. Het forum is daar niet voor bedoeld. Dat zou dan een masterclass virologie moeten worden en daar heb ik de tijd niet voor. Dat kun je zelf ook op internet vinden

Reageren
    Suus

Kattenaids is een hele andere “versie” dan de menselijke.

Reageren
    Sammy

Hoe kreeg de kat dan aids? Wel een hele simpele antwoord van jou. Waarom bestaan er dan nog steeds apen en zijn zij niet geëvalueerd naar mens?

Reageren
    John (moderator)

Zoek dat eens op op internet

Reageren
    Sammy

Ik heb vorig jaar augustus een risico gelopen op hiv. Ik had echt heel veel symptomen gehad die passen bij een hiv infectie. Ik ben vijf keer getest. Ik heb getest na 4,6,10,14 en 26 weken en allemaal negatief. Sindsdien ben ik een beetje geobsedeerd door de ziekte hiv. Ik Heb het nu een beetje kunnen los laten maar ik ben echt door een hel gegaan. Ik wil John bedanken voor zijn advies en geduld die hij had tegenover al die vragen die ik hem stelde. Ik ga het zeker opzoeken op het internet hoe het allemaal zit. Ik lees nog elke dag alle vragen en antwoorden hier op deze forum. En heb me lesje geleerd en ik doe het nooit meer onveilig. Wat ik ook geleerd heb is dat symptomen niks zeggen alleen een test kan je hiv status bekendmaken.

Reageren
    Anoniem

Doe jezelf een plezier en ga iets doen aan die obsessie, want dat wordt levens beheersend als je niet uitkijkt.

Reageren
Reageer op: Katten aids
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.