Zoeken Vraag het forum

Betrouwbaarheid HIV test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Morgen de psycholoog bellen zou je kunnen doen

Anoniem

Volgens mij maak je hier gewoon een toneelspel.

Reageren
    Sammy

Ik ben echt zwaar bezorgd en het is echt geen toneel. Ik heb zeg ik toch zoveel klachten gehad. Spierpijn, kriebel in de keel, nachtzweten, diarree en zweertjes in de mond. Ik snap niet hoe jullie kunnen zeggen dat ik geen hiv heb, ik geloof het gewoon niet. Binnen twee weken na het risico contact heb ik dit gekregen allemaal. Ik heb me op precies 6 weken laten testen maar die was negatief. De ggd en de huisarts zeggen dat ik na nog een keer 6 weken moet testen. En jullie zeggen dat ik niks heb en me niet nog een keer te laten testen, omdat het absoluut al bij de test van 6 weken al zichtbaar was. Het geeft me wel wat hoop, maar nu na 8 weken heb ik nog steeds spierpijn en last van nachtzweten en een kriebel in de keel en ook hele kleine zweertjes in de mond. Ik heb gevraagd of ik deze week weer kan testen en morgen hoor ik of het kan. Jullie zeggen dat ik niks heb! Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat ik niks heb.

Reageren
    Sammy

Beste John ben je nou nog steeds van mening dat ik geen hiv heb?

Reageren
    John (moderator)

Volgens mij heb jij vooral klachten van de stress en de angst
    Nou ga je weer opnieuw testen. Geloof je het dan wel of ga je na 12 weken weer testen?

Reageren
    Sammy

Je hebt duidelijk tegen me gezegd dat ik het niet heb. Blijf je daarbij of niet?

Reageren
    John (moderator)

Als je met 6 weken een negatieve test hebt, dan heb je geen HIV

Reageren
    Anoniem

Dit bedoel ik dus: dit is niet zomaar een psychisch probleem, maar een serieuze psychische ziekte.

Reageren
    Vraag

op 3/10 onbeschermde seks gehad. Weet niet of de dame HIV/ andere zaken had.

De dagen erna keelontsteking gehad, vermoeid, spierpijn, gezwollen lymfeklieren,…

Me hierdoor op 3/11 (31 dagen na onbeschermde seks ) bij de huisarts laten testen op SOA’s en HIV. De testen kwamen negatief terug. wat een opluchting!
    De dagen erna ondragelijke pijn gekregen in lies en voelde duidelijk gezwollen klieren…
    Vandaag voel ik me terug wat beter en zijn we +- 6 weken na het risico contact.

Als ik me 1 van de weken terug laat testen voor controle dan mag ik besluiten dat ik geen HIV heb? of mag ik dit nu al afsluiten na men test op 3/11??

Reageren
    Leon

Hallo ik heb twee vragen; is een hiv serologie test betrouwbaar na 6 weken? En is dat dezelfde test als de vierde generatie test?

Reageren
    John (moderator)

Je zult nog een te4st moeten doen

Reageren
    John (moderator)

Als er getest is op antigenen en antistoffen is de test betrouwbaar. Dan komt die overeen met een 4de gen test

Reageren
    Leon

Moet Vraag een nieuwe test doen of ik?

Reageren
    Leon

HIV serologie ———————————————————–
    HIV p24 antigeen
    Uitslag: Index: 0.20 (>= 1.00 is positief)
    Negatief
    Anti-HIV-Ig
    Uitslag: Index: 0.09 (>= 1.00 is positief)
    Negatief
    HIV Screening Uitslag: Negatief

dit is de test

Reageren
    John (moderator)

Je zult nog een test moeten doen

Was voor @vraag bedoeld

Reageren
Reageer op: Betrouwbaarheid HIV test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.