- Sammy20 oktober 2022 om 21:43
John ik heb respect voor je maar een laatste vraag en word alstublieft niet kwaad maar wat is de percentage dat ik geen hiv heb opgelopen na een test van zes weken?
Sammy20 oktober 2022 om 21:48Word alstublieft niet kwaad op me ik ben echt een echte bange iemand maar kan je me een percentage geven over de betrouwbaarheid van 6 weken testen?
ReagerenJohn (moderator)
20 oktober 2022 om 21:5399,8%. En beter dan dat gaat het niet worden
ReagerenAnoniem21 oktober 2022 om 07:27Echt serieus, hou een keer op. Belast jezelf niet met deze nonsens.
ReagerenSammy21 oktober 2022 om 18:14Ik heb echt serieuze klachten. Kriebel in de keel, nachtzweten,spierpijn, soort aften in de mond, diarre gehad. Ik maak me echt zorgen John. De klachten begonnen een week tot 4 weken na onveilige orale sex met een man hij bij mij en ik bij hem. De huisarts zegt dat zes weken niet genoeg betrouwbaar is voor hiv. Dit zijn toch echt klachten die bij hiv horen toch? Geef me alstublieft wat raad. Hier zeg je echt dat na acht weken weer een controletest moet uitgevoerd worden en dat is van recent. Graag hoor ik snel van je wat ik het beste kan doen. Je vertelde me dat ik na 6 weken voor 99,8% geen hiv heb maar ik vind dat moeilijk te geloven
ReagerenJohn (moderator)
21 oktober 2022 om 18:49Als je klachten van HIV zouden zijn, en je had de klachten al toen je de test bij 6 weken deed, dan had je dus absoluut een positieve test moeten hebben gehad.
Ook nou lees je dus weer maar leest niet goed wat er dan staat:
Ik had ook daar geschreven dat 6 weken voldoende was, dat eerder ook kon, maar dat er dan een controle test gedaan moet worden bij 6-8 weken.
Je leest erg selectief en dan ook nog maar voor de helft en dan zeg je tegen mij dat ik ergens iets anders heb verteld.Maar ook hier in je eigen topic had ik dat al geschreven:
Reageren
“De HIV test was niet betrouwbaar. Ook voor syfilis en Hep was het te vroeg. Dat kan vanaf 4 weken en dan moet er alsnog een controle test worden gedaan.”Sammy21 oktober 2022 om 19:13Tegen mij zij je dat na zes weken testen niet meer nodig is en dat ik geen hiv heb. Je hebt niet tegen me gezegd dat ik nog een controle test moet doen terwijl je dat wel tegen een ander zegt. Misschien heeft me lichaam nog geen antistoffen gemaakt in die zes weken en dat het pas daarna zichtbaar word. Je zij je hoeft niet te testen meer na zes weken en dat het voldoende was terwijl veel andere sites zeggen dat je na 12 weken pas zeker weet of je het hebt of niet. Moet ik nou wel of niet na zes weken weer gaan testen. En zeg eerlijk die symptomen die ik heb zij toch hiv gerelateerd!!!
ReagerenJohn (moderator)
21 oktober 2022 om 19:20Testen bij 6 weken is voldoende. Dan hoeft er ook geen controle test meer worden gedaan. En ik schrijf NERGENS iets anders. Behalve als je naar topics gaat kijken die 8 jaar geleden zijn geschreven. Dat heb ik gisteren al uitgelegd. Als je eerder laat testen dan 6 weken na het contact, dan moet er wel een controle test worden gedaan bij 6-8 weken. En ik schrijf nergens iets anders.
Schei nou eens uit met dat onzinnig zoeken op internet, want je hebt er helemaal niets aan.En wat de klachten betreft die je hebt:
Ik heb net al geschreven, dat wanneer de klachten die je hebt daadwerkelijk door HIV zouden komen, dan had bij 6 weken absoluut een positieve test moeten hebben.En als je het allemaal niet geloofd, dan doe je toch bij 8 en 13 weken gewoon weer nieuwe testen totdat je het wel gelooft.
ReagerenSammy21 oktober 2022 om 19:25Ik ga sowieso nog een test doen en wat je zegt klopt twee dokteren hebben tegen me gezegd als het een acute hiv was het ook wel zichtbaar was maar wat ik al zij misschien heeft me lichaam nog niet gereageerd op de virus en dat het dan niet zichtbaar was. Of zeg ik nu iets wat niet klopt?
ReagerenSammy21 oktober 2022 om 19:28Wel je nu zeggen dat je het onwaarschijnlijk vind dat ik het heb?
ReagerenJohn (moderator)
21 oktober 2022 om 19:33ok. Nog 1 x dan.
Reageren
Als je een test laat doen bij 6 weken na het contact, en je hebt klachten waarvan je denkt dat die van HIV komen, dan MOET je een positieve test hebben gehad. De klachten worden namelijk veroorzaakt door antistoffen die je lichaam dan heeft aangemaakt. Je had een negatieve test bij 6 weken dus heb je GEEN hiv.Sammy21 oktober 2022 om 19:35Oké John ik hoop dat je gelijk hebt!!!!
ReagerenSammy21 oktober 2022 om 19:39En nog iets ze hebben getest op antistoffen en antigenen! Is dat een 4de generatietest? Ik belde het ziekenhuis en vroeg welke testen ze gebruikt hadden en dat konden ze me niet vertellen wat ik heel raar vond!
ReagerenJohn (moderator)
21 oktober 2022 om 19:49Dat is een 4de gen test. En die worden in principe alleen nog maar gebruikt in Nederland
ReagerenSammy21 oktober 2022 om 22:06Hier zeggen ze dat na besmetting je lichaam niet direct antistoffen aanmaakt maar na enkele weken pas.
Reageren