Kunnen acute hiv symptomen nog na 10-11 weken optreden na risicocontact?
Ik ben in paniek. Bijna 3 maanden geleden heb ik een date in een aangeschoten bui zonder condoom gepijpt. Ik weet zeker dat ik geen sperma in mijn mond heb gehad, maar kan me niet meer goed herinneren hoe diep de penis is gegaan en of er echt sprake was van een deepthroat. Verder is mijn mond-gezondheid niet optimaal. Ik heb in het verleden een tandvleesontsteking gehad en heb vaak last van aften of tanden die snel bloeden na het poetsen. Ook heb ik soms last van amandelstenen. Loop ik hiermee meer risico?
Ik heb na het contact de eerste weken geen symptomen gehad, maar zo rond 19 augustus kreeg ik ineens keelpijn, nekpijn, hoofdpijn, pijnlijke klieren in mijn hals en rechteroksel. Ook last van een pijnlijke/stijve nek en lichte spierpijn in mijn armen en nu benen. Sinds enkele dagen zitten er 2 zweertjes/aften in mijn mond, op de tong en zie foto. Opmerkelijk is dat ik al 10 dagen lang hoest, keelpijn nog aanhoudt en dat ik geen koorts heb gehad en dat de eerste symptomen vrij laat optreden.
Zijn deze symptomen in een later stadium zonder koorts en met hoesten erbij reden tot paniek?
"keelpijn, nekpijn, hoofdpijn, pijnlijke klieren in mijn hals en rechteroksel. Ook last van een pijnlijke/stijve nek en lichte spierpijn in mijn armen en nu benen. " Dat klinkt toch vooral als Sars Covid....( Corona) en een griep. Als je denkt HIV opgelopen te kunnen hebben heeft het geen zin om voortdurend naar symptomen op zoek te gaan. De enige manier om zekerheid te krijgen is gewoon een HIV test
Dankje voor je snelle reactie John.
Covid heb ik begin dit jaar gehad en daar was ik goed ziek van. Had toen wel koorts.
De test van 24 augustus was negatief. Ik ga de covid-test nogmaals herhalen deze week.
Toch blijft de angst voor hiv al was het contact niet heel risicovol. Ik ken ook niemand die met condoom pijpt, dus durf nooit daarover te beginnen. Ik heb zomaar zo’n gevoel dat dit altijd een risicovolle handeling zal blijven bij elk nieuw contact. Maar echt geruststellend is het nog niet.
De kans op HIV is bij orale seks toch wel erg klein hoor.. Maar zoals gezegd: alleen een test kan je daar zekerheid over geven
Het lijkt overigens meer op een bijtwondje op je lip
Beste John,
In deze studie wordt hoesten meerdere keren als symptoom benoemd:
https://www.ntvg.nl/artikelen/primaire-infecties-met-het-humane-immunodeficientievirus
Ik hoest al zo’n 10 dagen en heb een bloedsmaak in mijn mond sinds enkele dagen. Ook houdt mijn keelpijn nog steeds aan en heb ik 2 aften/zweertjes.
De 2e coronatest gisteren was negatief. Nu ben ik nog paniekerig dat het toch hiv kan zijn. Rusicocontact was op 2 juni (pijpen zonder condoom zonder sperma slikken maar mogelijk diep gepijpt)
Kan hoesten en aanhoudende keelpijn zonder koorts en zo nu en dan hoofdpijn na bijna 3 maanden hiv zijn? Ik durf amper te testen. Leef in angst momenteel.
Volgens mij heb je je vragen onder een andere naam ook al allemaal gesteld.
Hoesten is ook een symptoom van verkoudheid, keelirritatie, roken, stof, allergie...
Dus wat wil je nu zeggen? En wat voor reactie verwacht je?
Ga een hiv test doen en sluit het af.
Als je denkt toch HIV opgelopen te hebben moet je niet op internet blijven zoeken maar een HIV test doen. Maar dat had ik al een keer geschreven hoor.
Ik durf amper te testen. Leef in angst momenteel.
Je durft amper te testen maar wel in angst blijven leven... Ga gewoon een test doen
Beste John,
Ik ben in paniek. Heb bijna 2 weken later sinds 17-19 augustus nog steeds opgezette klieren in de keel en achterin mijn nek, meerdere aften in de mond, ik hoest nog steeds heel erg, heb een bloedsmaak in mijn keel en merkte bloed op in mijn neus tijdens het doen van een coronatest eerder (=negatief). Koorts blijft uit maar ik kan pas dinsdag naar de huisarts. Eventueel One Day Clinic aanstaande maandag want ik ga hier helemaal aan onder door ondertussen. Een zelftest is vandaag niet gelukt omdat de vingerprik mislukt was. Duur grapje, maar dat terzijde. Ik weet niet of een klein sneetje in de vinger nog zin heeft bij zo’n zelftest en dat later op de dag. Heb eerder de test niet kunnen uitvoeren omdat die mislukte. War kan me helpen kalmeren? Ik heb het gevoel alsof mijn leven voorbij is.
Hoezo is de vingerprik mislukt? Was je bang om te prikken?
Wat was het voor een zelftest?
Ik heb deze test gedaan:
https://www.soapoli-online.nl/blog/betrouwbaar-hiv-thuistesten-met-de-by-me
Helaas kwam er niet voldoende bloed uit mijn vinger en kreeg ik het niet opgevangen in dat zeer smalle buisje. Ik weet niet of het nog zin heeft om de test later op de dag over te doen. Ik deed het vanmorgen. Helaas mislukt. Weggegooigd geld, al maak ik me niet druk om geld. Ik kan niet eerder dan maandag terecht bij One Day Clinic. En bij de huisarts pas dinsdag en dan duurt het nog wel even voor ik de uitslag krijg.
Is er wel bloed in het buisje terecht gekomen? Of is het nog helemaal schoon?
En wat moeten wij van achter de computer nu? Concluderen of je wel of geen hiv hebt?
BTW de test kan sowieso pas 13 weken na het contact gedaan worden