Zoeken Vraag het forum

Relatie en hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Wanneer ik 26 jaar geleden een relatie van een aantal jaren heb gehad naast mijn man, en ik zou daar Hiv van hebben opgelopen, zou ik dan nu al ziek zijn? Ik heb zelf wel een betrouwbare hiv test gedaan na een aantal jaren na die relatie. Deze was negatief.
    Zou ik dan al lang klachten hebben gehad?
    Klachten waarmee je naar de huisarts gaat?

61 reacties
    Reageren
    Anoniem

Je hebt al een betrouwbare test gedaan en die was negatief. Je hebt geen hiv. Als je toch met goedgevoel wil slapen dan zou ik me opnieuw testen.

Reageren
    Anoniem

Als ik dan weer negatief ben is het zeker dat ik geen hiv heb? Maar had ik het na 26 jaar niet moeten merken? De relatie met die ander is al 18 jaar geleden gestopt.

Reageren
    Anoniem

negatief = geen hiv

Reageren
    Anoniem

Maar wanneer ik geen test gedaan zou hebben en ik zou hiv hebben opgelopen zou ik dan nu ziek zijn?

Reageren
    Anoniem

Ziek wel ja. Een angststoornis, en daarvoor moet je naar de huisarts gaan.

26 jaar geleden hiv opgelopen, daarna nooit een behandeling gehad, man dan was je nu al ruimschoots dood geweest.

Reageren
    John (moderator)

Volgens mij heb je eerder al een keer een topic hierover gehad en toen heb ik uitgelegd, dat HIV infectie na 8-15 jaar overgaat in AIDS. En van AIDS wordt je doodziek en ga je dus overlijden. Je blijft die angst hebben dus denk ik dat het verstandig is om naar een psycholoog hiervoor te gaan

Reageren
    Anoniem

Dus dan zou ik nu doodziek moeten zijn?

Reageren
    John (moderator)

Nee, na 26 jaar zou je al lang overleden zijn aan Aids

Reageren
    Anoniem

Was dit hetzelfde geweest als ik syfilis had opgelopen 26 jaar geleden? Was ik dan ook nu ziek geweest? Hetzelfde verhaal als hiv?

Reageren
    Anoniem

Echt man, get a life!

Syfilis en hiv hebben niets met elkaar te maken. Onbehandelde syfilis gaat na enkele jaren over in tertiaire syfilis. Je bent dan zo ziek, dat je in een ziekenhuis terecht komt.

Reageren
    Anoniem

Dus dan had ik het al lang gemerkt? Ik dacht dat je dit ook lang niet opmerkte! En dat je het dan bij je draagt zonder het te merken!

Reageren
    Anoniem

Ik vind het fijn om dat te weten.

Reageren
    Anoniem

En komt syfilis veel voor in Nederland onder de heteroseksuele mannen en vrouwen?

Reageren
    Anoniem

Ga een studie geneeskunde doen. Dan kan je je naar hartelust uitleven!

Reageren
Reageer op: Relatie en hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.