Met een man anale seks gehad. Ben voor het eerst wat in het homowereld terecht gekomen. Via de chat zag ik allemaal mannen die anale seks willen. Heb hier spijt van maar het was kennelijk de geiligheid dat overwon. Hoeveel risico heb ik gelopen op HIV? Moet ik als top ook bloed hebben gezien dan op mijn eikel?
"Ben voor het eerst wat in het homowereld terecht gekomen" En dan onveilige seks hebben? Dat is vragen om problemen. Je kunt zo HIV oplopen. OP zijn vroegst kun je HIV na 4 weken laten testen, maar dat moet er nog een controle test gedaan worden n 6-8 weken. Voor andere soa's die natuurlijk ook nog mogelijk zijn kun je na 2 weken testen alleen syfilis pas vanaf 4 weken
Dat was niet mijn vraag. Wat is het risico bij anale seks? Kun je zo oplopen? Dus pep doen als je dat zo kunt oplopen?
anale seks heeft het hoogste risico op HIV bij MSM. PEP kan maar dan wel uiterlijk binnen 72 uur na het contact. Liefst nog sneller
Welk percentage heeft dat? Heb even er met mijn penis ingezeten in de anus. Gebeld met dienstdoende ziekenhuis maar willen geen pep toepassen.
Percentage kan ik je daar niet voor geven
Heb hier eens chat gehad met GGD.
Als ik Johan dan begrijp dan klopt het niet hetgeen dus wat de GGD zegt?!
Dit logbestand is alleen bedoeld voor persoonlijk gebruik. De informatie hieronder is geen diagnose en kan niet worden beschouwd als een vervanging voor een consult door een arts. Bij twijfel over je gezondheid adviseert Sense contact te zoeken met een arts. Meer informatie:
https://sense.info/nl/hulp-advies
Preprocessing
1.
Hoe oud ben je?
23
2.
Wat ben je? (meisje, jongen, transgender, non-binair...)
Man
3.
Waar gaat je vraag over?
Hiv
4.
Wat verwacht je van de Sense chat?
Informatie
13:40
Welkom op de Sense chat. Het kan even duren voordat een operator bij je is.
13:40
Dankuwel
13:41
Je bent doorgezet naar operator
Hallo, waar kan ik je mee helpen?
Hallo Renata
13:42
Ik heb heel kort met mijn penis in anus van jongen gezeten. Ben nu bang voor hiv omdat ik 7 dagen later koorts en veel pijn kreeg in mijn gewrichten
13:42
Op diezelfde dag getest toen op corona maar dat was negatief. Echter paar dagen later wel positief. Dus niet op de dag van koorts
13:43
Oke, duidelijk, en jouw vraag is of je nu hiv kunt hebben?
13:43
Klopt daar ben ik bang voor. Op de dag ernaar had ik jeuk bij mijn eikel
13:45
Kijk, als je onveilige anale seks hebt, dan is dat een risico voor hiv. Maar in dit geval was het een heel kort contact. Aangezien hiv een zwak virus is, moet er best wat bloed bij komen kijken om bij jou een infectie te kunnen veroorzaken. Bij zo'n kort contact is dat heel onwaarschijnlijk.
daarnaast, de klachten bij een hiv infectie komen in de meeste gevallen tussen 2 en 4 weken
en niet al zo snel
Oke gelukkig ik heb geen bloed gezien
precies, dat komt meestal pas als er uitvoerig anaal contact is
13:46
dus het is heel onwaarschijnlijk dat je hier hiv van hebt opgelopen
Daarvoor wel uitvoerig anaal contact maar toen met hiv
Bedoel met condoom
ja, precies
dan ben je gewoon beschermd geweest
En daarna even zonder condoom er alleen in. Er zitten toch bloedvaatjes in de anus?
13:47
klopt, als die kapot gaan, dan kunnen bloeddeeltjes in de plasbuis komen
daar zit het risico in
maar dat slijmvlies gaat pas stuk als er echt seks is, in de meeste gevallen
dus uitvoerig
niet even erin kort
13:48
Oke op mijn eikel zie ik niet iets. Maar wel vreselijke jeuk en toen soda erop gedaan en nu steeds wat pijn daar op puntje van de eikel
13:48
soda erop? Jeuk is geen hiv
13:49
jeuk kan een soa zoals chlamydia zijn of een schimmeltje
pas op dat je je penis niet verder irriteert
Ja toen was jeuk weg stond op internet
ik heb nog nooit van soda op de penis gehoord. Maar maak je niet te veel zorgen om hiv. Als je jeuk aanhoudt, doe dan een soatest
13:50
Dat zal ik doen mijn testikels doen ook pijn. Maar dat komt omdat ik schimmel creme had gebruikt volgens mijn huisarts heb ik echter geen schimmel
oke
ja, hou het maar in de gaten
13:51
maar maak je ook weer niet te veel zorgen
dat is echt niet nodig
Moet je soa snel behandelen?
Want heb het nu wat druk enzo.
een chlamydia is een plasbuisontsteking. Niks ernstigs. Je hoeft het niet perse snel te behandelen
13:52
Begrijp ik dat kort in anus wel soa kan komen?
maar als de klachten aanhouden is het wel goed om even een testje te doen
1
klopt, dat kan wel
chlamydia en gonorroe bacterien zijn een stuk besmettelijker dan hiv
13:
Hartelijk dank voor uw geruststelling
En informatie
graag gedaan!
13:53
mocht je nog meer vragen hebben, dan weet je ons te vinden
succes!
Zeker u een goed weekend
jij ook!
Op de website van soa aids zie ik wel percentage's staan?
Onbeschermde anale seks is de sekstechniek met de grootste kans op overdracht van hiv. H3 Er is veel onderzoek gedaan naar de kans op overdracht. In het verleden werden op basis van dergelijk onderzoek cijfers gegeven. Bij onbeschermd anaal contact tussen een positieve actieve partner en een negatieve ontvangende partner zou de kans op overdracht ongeveer 0,8 tot 3,2 procent zijn. Bij onbeschermd anaal contact tussen een negatieve actieve partner en een positieve ontvangende partner zou de kans kleiner zijn, tussen de 0,05 en 0,15 procent. H2 H7 H8 Adequaat condoomgebruik beschermt afdoende tegen overdracht van hiv. H3
Het zijn oude onderzoeken en dus oude resultaten..
Ad Johan: 2013. Wat is er dan gewijzigd na deze datum? Dat er een ander soort hiv is dat zich sneller verspreid? Heeft u recentere onderzoeken die andere percentages geven?
En hetgeen wat de GGD zegt is aan alsmede gebaseerd op verouderde onderzoeken? Die zegt ook verwaarloosbaar risico welliswaar kort contact. Sprak met een vriend van mij die langer anale seks had zonder bescherming daar werd dat ook gecommuniceerd. Kleine kans. Of is dat alleen maar om gerust te stellen? Dan kom je op grijs gebied vind ik.
Ik heb eerder al aangegeven dat ik geen percentages heb...
De duur van het contact zal zeker een rol spelen, maar dat zal dan ook afhangen van de hoogte van de viral load. Het is in ieder geval zo dat anale MSM het hoogste risico heeft. Ik denk overigens niet dat de GGD iets zegt om alleen maar gerust te stellen. Dat zou met een verkoudheid kunnen maar niet met HIV
Dank voor uw snelle reactie. Ja als iemand net besmet is dan zal virus load hoog liggen. Als ik kijk op homo chat site zie ik dan vele mannen bare willen doen. De kosten van hiv remmers zijn erg hoog. Hoewel dat vergoed wordt. Helaas zijn er veel mensen die er nonchalant mee omgaan terwijl condoom bescherming biedt maar ook dat is geen 100 procent garantie.
Zonder iemand te kort te willen doen, maar dit is wel een onderdeel van de oorzaken waarom HIV nog steeds niet "onder de knie" te krijgen is. Te veel mensen gaan er te nonchalant mee om, of nemen het risico omdat "het toch behandelbaar is" ... helaas
Ja wel behandelbaar maar wie wil er nu elke dag een paar pillen slikken!? Bovendien kost het je elk jaar je eigen risico van 385 euro. Die gay chat site zou al die advertenties met bare seks moeten aanpakken. Zo worden de zorgkosten onnodig hoog. Dit ga ik nooit weer doen. Zit nu in de rats.
Iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk... Je kiest er zelf voor om daar wel of niet in mee te gaan als er bare seks in een advertentie staat
Maar een beetje zichzelf respecterende site zal altijd een verwijzing hebben naar de risico van onveilige seks.