Zoeken Vraag het forum

Acute Hiv infectie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bjorn

Ik heb een vraag. Ik heb een dag koorts gehad met keelpijn. Nu de volgende dag heb ik nog steeds keelpijn maar geen koorts meer. Nu in de avond neemt de keelpijn af. Ik heb wel onbeschermde seks gehad 4 weken geleden. Kan dit een acute HIV infectie zijn of is dit wel heel kort voor een acute hiv infectie?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Van HIV krijg je geen keelpijn. En als je koorts krijgt van HIV dat is dat hoge koorts (39>) en die duurt dan ongeveer 1 week

Reageren
    Bjorn

Hi John, bedankt voor je snelle reactie. Keelpijn zie ik echter wel in elk lijstje staan bij actue hiv infecties: https://www.thuisarts.nl/hiv/ik-heb-hiv

Reageren
    John (moderator)

Ja, maar dan hoort daar dus ook de koorts bij

Reageren
    Bjorn

Ah die keelpijn is altijd samen met koorts. 1 dag koorts en keelpijn en daarna een paar dagen enkel keelpijn is geen acute hiv infectie dus in principe

Reageren
    John (moderator)

Dat past daar niet bij.

Reageren
    Bjorn

Hallo John,
    Komt het dan eigenlijk niet voor dat iemand gedurende 2 dagen last heeft van een (matige) conversiegriep?

Reageren
    John (moderator)

Een conversiegriep duurt ca 1 week en gaat gepaard met hoge koorts

Reageren
    Bjorn

Hi John, ik wil mij volgende week laten testen dan is het 6 weken geleden op het risico. Is dit goed of zou je wachten tot 8 weken? Het liefst heb ik zo snel mogelijk duidelijkheid, maar dan moet deze wel betrouwbaar zijn.

Reageren
    John (moderator)

6 weken is prima.

Reageren
Reageer op: Acute Hiv infectie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.