- Hivvraag16 augustus 2021 om 08:30
Op dit moment maak ik een acute hiv infectie door.
Ben al 4 dagen misselijk en rillerig. (geen meetbare koorts)
Deze klachten zijn begonnen 2 weken nadat ik ben besmet door een vrouw die mij heeft gepijpt zonder condoom en ik haar heb gebeft zonder. Seks was met condoom.
Nu heeft het volgens mijn huisarts pas zin om te testen na 4 weken dus moet nog wachten.
Maar hoelang houden de klachten van acute hiv aan?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2021 om 13:05Weet je van die vrouw dat ze HIV positief is?
Reageren
Heb je ook al een coronatest laten doen? Je bent niet pas gevaccineerd? De kans om zo HIV op te lopen is toch wel uiterst klein.
Als de klachten daadwerkelijk door HIV zouden worden veroorzaakt kun je een HIV RNA test laten doen. Neem daarvoor contact op met de GGD in je regioHivvraag16 augustus 2021 om 17:24Geen idee of ze dat heeft. Heb haar tijdens het stappen ontmoet en geen contact meer mee. GGD wil die RNA test niet doen omdat er volgens hun geen mogelijkheid bestaat op hiv infectie bij gepijpt worden en beffen. Tenzij ze ongesteld zou zijn maar dan had ik bloed overduidelijk moeten proeven en dit was niet het geval.
Ik moet dus nog 1.5 week wachten voordat ik een hivtest kan doen eerder zou geen zin hebben.
Ik ben niet recentelijk gevaccineerd dat is al een paar maanden geleden gebeurt. Maar enig idee hoelang acute hiv aanhoudt wat symptomen betreft.
ReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2021 om 17:43Op dit moment maak ik een acute hiv infectie door.
Deze klachten zijn begonnen 2 weken nadat ik ben besmet door een vrouw die mij heeft gepijpt zonder condoom en ik haar heb gebeft zonder.
Als je bovenstaande nou leest vindt je dan niet dat je een beetje overdrijft? Je gaat er zonder meer maar vanuit dat de vrouw dus HIV heeft en dat je een HIV infectie hebt ofschoon je van de GGD hebt gehoord dat er niet eens een kans op een besmetting is.
ReagerenHivvraag16 augustus 2021 om 21:17Dat weet ik inderdaad niet zeker maar kan het ook niet uitsluiten.
Het is toch gek dat ik precies klachten heb van acute hiv na 2 weken. Zoals er overal staat de klachten beginnen na 2 weken. Ben normaal nooit misselijk of heb koude rillingen.
Hoe kan de GGD dat nou zeggen? Misschien Zat er wel bloed maar heb ik het niet geproefd?
ReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2021 om 21:21Bloed niet geproefd? Dat lijkt me toch erg sterk
ReagerenHivvraag20 september 2021 om 14:18Dag John.
Ik heb mij 6 weken na dato laten testen via soapoli online op hiv en syfilis. Beide zijn negatief. Is het nog nodig om dit te herhalen op 12 weken? Volgens soa poli niet maar op internet lees ik dat na 6 weken veel te vroeg is.
Ook heb ik sinds het sexcontact rode bultjes op mijn eikel die maar niet weg willen. Ik heb al 2 weken gesmeerd met dermovate en loprox maar dit helpt niet. Enig idee wat dit kan zijn.
ReagerenJohn (moderator)
20 september 2021 om 15:006 weken is voldoende
Reageren
“dermovate en loprox” die heb je voorschrift van een arts gehad?Hivvraag21 september 2021 om 22:43Oke bedankt!
Jazeker van de dermatoloog tegen lichen slerose maar rode bultjes zijn nieuw kan dat schimmel zijn?
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2021 om 22:46Dat kan ik ze helaas ook niet zeggen. Als de middelen van de dermatoloog niet hebben geholpen moet je toch even teruggaan naar de dermatoloog
Reageren