Zoeken Vraag het forum

Kans op HIV door vingeren met wondje op vinger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bobbie

Beste allemaal!

Ik heb 2 vragen.

1.
    Ik heb recentelijk een meisje gevingerd waarbij ik achteraf erachter kwam dat ik op mijn ringvinger een mini klein wondje had met opgedroogd bloed. Is het mogelijk dat je hiv oploopt door het vingeren met een wondje, waardoor geinfecteerd vaginaal vocht hierdoor de bloedbaan inkomt?

2.
    Ik heb geen seks met haar gehad, maar er is wel flink wat geknuffeld en geschuurd. Waarbij er misschien wat vaginaal vocht op de eikel terecht gekomen is wat ik misschien nooit door had. De penis is niet in de vagina geweest. Bestaat er hierbij een kans op hiv besmetting?

Ik ben een beetje een hypochonder met dit soort dingetjes.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zo krijg je geen HIV.
    “Ik ben een beetje een hypochonder met dit soort dingetjes.” maar wel pas achteraf… Een condoom op zak is altijd een goed idee

Reageren
    Bobbie

Hey John,

Bedankt voor je reactie. Zou ik ook mogen vragen waarom je op die manier geen hiv zou kunnen oplopen?

Ik ben nogal ongerust omdat ik het volgende  las op sense.info “er is risico voor soa’s, inclusief hiv-infectie, als sperma, vaginaal vocht of bloed van de ene partner in aanraking komt met slijmvlies van de andere partner“.  Als er wat vaginaal vocht op mijn eikel is gekomen dan is dit toch in contact gekomen met mijn slijmvlies?

Klopt, achteraf werd ik bezorgd. Maar omdat ik geen condoom bij mij had heeft er ook geen seks plaatsgenomen. Maar zette mij wel aan het denken over de rest van de gebeurtenissen.

Reageren
    John (moderator)

Theoretisch is er een hele kleine kans, en is dan afhankelijk van meerdere factoren. Maar ik zie daar zo niet meteen een probleem in. Je kunt natuurlijk altijd een test laten doen. Maar dat kan pas 4 weken na het contact.

Reageren
    Bobbie

Dus in jouw ervaren ogen is er weinig aan de hand en hoef ik me nergens druk over maken?

Nogmaals bedankt voor je tijd

Reageren
    John (moderator)

Ik zou me er niet zo druk over maken

Reageren
Reageer op: Kans op HIV door vingeren met wondje op vinger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.