- Bezorgd20 februari 2020 om 22:11
Goedendag
Ik ben schoonmaker en aangezien ik een hevige angst heb voor het bloed van een ander door angst vr hiv enzo. Ik zag op de grond een verband waar bloed op zat. Om het water in die douche weg te trekken gebruik ik altijd een aftrekker dus dacht ik kom daar niet aan met mijn handen en ook niet met handschoenen. Ik trok het water weg met daarin de verband met bloed. het was niet zoveel water. Ik trekte het weg tot de buitendeur en omdat ik niet wil dat de verband net voor de deur ligt heb ik met kracht de aftrekker geduwd en kwam die aftrekker een beetje omhoog. Ik hoorde gespat en nu ben ik bang dat het in mijn oog terecht is gekomen ofzo (slijmvlies). Ik kan aan niks anders meer denken. Heb ik risico gelopen?6 reactiesReagerenBezorgd20 februari 2020 om 22:27Iemand?
ReagerenJohn (moderator)
20 februari 2020 om 22:31dat is toch wel erg overdreven eerlijk gezegd.
Reageren
Als er al wat in je oog gespetterd was, dan zou je dat zonder enige twijfel gemerkt hebben en dan krijg je daar geen HIV van. je moet met een psycholoog hierover pratenBezorgd20 februari 2020 om 22:49Dus voor hiv moet er veel bloed spatten? Ik twijfel echt of er iets in mijn oog is terechtgekomen. Mss zonder dat ik het gemerkt heb. Moet ik me laten testen vind je? Na 6 weken
ReagerenJohn (moderator)
20 februari 2020 om 23:00Nee. Waarom? je krijgt zo geen HIV.
Reageren
Als er iets in je oog spat dan MOET je dat gemerkt hebben.Bezorgd20 februari 2020 om 23:13Oke. Kan hiv overleven buiten het lichaam? En hoelang?
ReagerenJohn (moderator)
21 februari 2020 om 07:14Enkele minuten
Reageren