- Robbert26 december 2019 om 12:46
Beste allemaal,
allereerst wil ik John een dik compliment geven voor wat hij hier voor iedereen doet.
dat gezegd hebbende…
ik kan mezelf heel goed indenken wat er bij het gros van de personen die hier naar antwoorden zoekt in hun hoofd omgaat. Zelf heb ik maandenlang in deze onzekerheid geleefd en dit heeft me uiteindelijk niet veel goeds gedaan. Als je zo onzeker of zo gestresst bent over iets dan neemt de emotie het van de ratio over in je hoofd. Dit is enerzijds logisch want je zoekt naar die bevestiging. Anderzijds is dit heel onlogisch. Je gaat elk klein symptoompje linken aan HIV terwijl daar eigenlijk helemaal geen reden toe is.
het feit dat je negatieve testen niet vertrouwd zegt heel veel over je mentale gemoedstoestand. Mijn advies daarin is dus ook: ga zoals John zegt, professionele hulp zoeken. Dat is namelijk het probleem.
Als je je hebt laten testen en dit blijkt negatief te zijn (na 6 weken) neem dat dan ook van harte en ga door met je leven. Het is zonde om die gedachte je leven te laten overnemen, het leven is daar veel te kort voor.
2 reactiesReagerenJos26 december 2019 om 20:48Beste Robbert,
Heeft u vele klachten gehad in die stresserende periode? en heeft u er nog steeds last van?
Ik heb me namelijk al 6 keer laten testen en ik blijf me slecht voelen ondanks dat de testen negatief weergeven. Heb me op 42,63,84,112, 133 ( zelftest) en 182 dagen na het contact laten testen. Was allemaal negatief. Maar toch krijg ik maar klachten erbij die ik ervoor niet had…heb nu steeds last van jeukende huid op armen, benen, hoofd. de huid ziet er rood uit. Ook steeds last van terugkerende aften op tong, stinkende adem, wit beslag, pikkende tong, ontstoken amandelen en ontstoken mond.. samen met dikke klieren in nek, en onder linkse oksel en boven sleutelbeen…
ReagerenRobbert27 december 2019 om 06:30Ik heb heel veel klachten gehad tijdens die periode. Het vervelende aan die symptomen die jij beschrijft is dat je ze nu extra voelt en linkt aan een hiv-besmetting.
als die hiv-besmetting geen issue was geweest dan had je er ook niet bij stil gestaan. Schrijf voor jezelf op welke gedachte jou triggeren om in paniek te raken en maak dan een afweging of dit reeel is.
Je Kunt je vasthouden aan al die negatieve testuitslagen. Die zijn niet voor niets negatief. Dat is namelijk omdat er niks te vinden is. Knoop dat nou in je oren.
het beter denken te weten dan de wetenschap heeft nog nooit iemand geholpen. En het niet geloven van een testresultaat is behoorlijk naïef
groet
Reageren