Zoeken Vraag het forum

Betrouwbaarheid HIV test en mogelijke symptomen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alias

Hallo ,

Ik heb een tijd geleden een enorme stressvolle periode doorgemaakt wegens omstandigheden in mijn leven en heb me volledig laten gaan over een periode van 1 of 2 maanden heb ik enorm veel seks gehad in clubs onder andere, groepseks met mannen en vrouwen , het overgrote deel was safe maar een paar keer tijdens vaginale en anale seks is het condoom gescheurd, misschien 2 of 3 keer,  orale seks was meestal zonder condoom .

Een tijd geleden kreeg ik plots vreemde uitslag op mijn borstreek, kleine rode pukkeltjes en sinds gisteren ook hoge koorts,  39 graden , ik voelde me al een tijdje wat minder sinds vorige week vrijdag, last van de luchtwegen,  hoesten met slijm en verstopte neus, het kan ook van een vuile airco zijn van een wagen waar ik vorige week donderdag 9 uur heb ingezeten .

Nu heb ik mij gisteren laten testen op SOA’s waaronder HIV,  ik denk dat het laatste risicocontact exact 4 weken geleden is.

De resultaten waren allemaal negatief , hoe betrouwbaar is dit resultaat ? Als dit symptomen zouden zijn van conversiegriep zou ik dan zowiezo positief testen ?

Mijn excuses voor de lange post en bedankt voor eventuele hulp of geruststelling ?

9 reacties
    Reageren
    Alias

Nog even dit , de huisarts waar ik mij heb laten testen zei dat je normaal 6 weken moet wachten maar dat 4 weken een redelijk goede indicatie is, op de website van het tropisch instituut lees ik echter dat 4 weken een betrouwbaar resultaat oplevert en dat enkel de sneltest , waarbij je het het resultaat 30 minuten later krijgt 6 weken na het het risico moet zijn, toch wat verwarrend

Reageren
    John (moderator)

4 weken geeft zeker een betrouwbaar resultaat. Maar aanbevolen is toch om een controletest te doen bij 6-8 weken.

Reageren
    John (moderator)

Ook bij de sneltoetsen is het advies om toch een controletest te laten doen bij 6-8 weken.

Reageren
    Alias

John, als deze koorts door de conversiegriep wordt veroorzaakt wat eigenlijk een reactie is van het lichaam dat antistoffen aanmaakt ik dan altijd positief op HIV zal testen ? Is dit correct ?

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt

Reageren
    Alias

Hartelijk bedankt voor deze toch wat gerustellende woorden.

Dus voor alle duidelijkheid, ik heb mij op maandag laten testen, voelde mij toen al niet 100 % , maar de hoge koorts is pas uitgebroken op dinsdag , maar als dit van acute zou zijn zou ik dan zowiezo positief testen ondanks die ene dag ?

Reageren
    John (moderator)

Ja, dan zou je een positieve test moeten hebben. Als je tenminste na 4 weken bent getest

Reageren
    Alias

Ok bedankt John ,

Dus als je bijvoorbeeld al symptomen krijgt van acute HIV 2 weken na de besmetting kunnen ze het nog niet zien ? Ik was in de veronderstelling dat vanaf je symptomen ontwikkeld ze altijd anti stoffen zullen vinden in je bloed ongeacht de tijd, of heb ik het hier mis ?

Mijn excuses dat ik blijf doorvragen maar ik ben gewoon wat ongerust .

Ik heb het grootste risico gelopen 4 weken geleden ja .

Reageren
    John (moderator)

Het lichaam maakt bij ongeveer 2 weken antistoffen aan. Dat is dan net op het randje.. Maar antigenen zouden er dan wel moeten zijn.

Reageren
Reageer op: Betrouwbaarheid HIV test en mogelijke symptomen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.