- Justme12 juni 2022 om 09:11
Hallo
Ik heb een vraag ik heb na een bloedaccident vorig jaar gisteren een thuistest gedaan van insti
Met na 60 resultaat dat was alleen de controle strip maar er stond ook Read results within the hour dus na 55 min leek het of ik een vage stip (niet zo duidelijk vervaagd als op het plaatje)zag dus anderen gevraagd te kijken maar zij zien deze niet.ze zeggen ook dat ik me moet houden aan het resultaat na 60 sec toen was er niets te zien.en op de foto’s van de test ook nietMaar nu heb ik in mijn hoofd gehaald dat ik het misschien dan toch heb
Justme12 juni 2022 om 09:20Het is een insti test met betrouwbaar resultaat binnen 60 seconden
Reageren
Maar ik denk dan waarom staat er dan ook Read results maximaal within the hour moest ik dan het uur blijven kijken of was de 60 sec goedJust me12 juni 2022 om 16:20In de test stond direct resultaat dat was dus 1 rondje
Maar waarom staat er dan tot maximaal na een uur nog kijken want toen leek er toch een vaag plekje te gaan ontstaan
Terwijl per direct maar 1 rondje zichtbaar was
Stress ik nu te veel
Morgen kan ik er pas nog een doenInsti zegt dus binnen 60 sec resultaat is dat dan de uitslag of die pas na een uur
ReagerenJohn (moderator)
12 juni 2022 om 18:05Volgens mij staat er:
Reageren
Lees de uitslag onmiddellijk of tot na maximaal 1 UUR af. D.w.z. dat als je na 1 uur afleest het resultaat niet meer betrouwbaar is. Dus binnen max. 1 uur aflezenJust me12 juni 2022 om 18:50Hoi John
Als er binnen een minuut maar een punt is dan telt die toch nog
Die na 55 min ziet bijna niemand tenzij ik hem aan wijs
Moet ik de test nog is doen of heb ik hiv ik maak me gek
ReagerenJustme12 juni 2022 om 18:52John (moderator)
12 juni 2022 om 18:55Je maakt gek voor niks. Wat je na een minuut afleest is ok
ReagerenJohn (moderator)
12 juni 2022 om 18:57Dat andere topic was een foutje van mij. Excuus
ReagerenJust me12 juni 2022 om 19:14Dank voor je reactie ik maak mezelf echt gek
Twijfelde aan mijn eigen ogenJe stelt me gerust
Ik ging er al vanuit dat bij positief je ook direct twee rondjes zou zien en die kwamen niet bijna een heel uur 1 controle stip
ReagerenJohn (moderator)
12 juni 2022 om 21:05Niet druk maken om niets
ReagerenJust me13 juni 2022 om 08:28Ik ga de test nog eens doen,maak me heel druk over dat vage plekje wat bij 55 min verscheen omdat het misschien dat vage vlekje is wat ze bedoelden
Ben echt bang dat ik hiv heb
ReagerenAnoniem13 juni 2022 om 09:05Een bloedaccident? Ik neem aan dat je een prikaccident bedoelt?
Daarna laat je toch een professionele test afnemen, en ga je niet zelf zitten klieren met een thuistest?
ReagerenJustme13 juni 2022 om 09:28Dank voor je niet zo vriendelijke reactie,ik heb een professionele afspraak via de huisarts hoor.
Maar had er zelf een afgenomen omdat ik erg onzeker was, vanmiddag zowel in het ziekenhuis en in de kliniek
ReagerenJustme13 juni 2022 om 16:44Test bij de kliniek was ook negatief
Mijn partner was ook getest en negatief dus ben opgelucht
Dank je wel
ReagerenS14 juni 2022 om 08:03Beste John,
Volg je ook de stelling hieronder van een expert op een ander forum:
“Er zijn inderdaad stoffen in speeksel die het hiv-virus verzwakken. In het speeksel van een hiv. pos persoon zit zo weinig hiv, dat bovendien zo sterk is verzwakt, dar infectie absoluut onmogelijk is.
Reageren
Dit geldt OOK voor een hiv pos. persoon die een zeer hoge viral load heeft, dit geldt OOK als iemand door ruig tandenpoetsen of ontstoken tandvlees of bijten op de wang of tong een beetje bloed in de mond krijgt (wat zich onmiddellijk mengt en verzwakt raakt door bepaalde enzymen in het speeksel.) Ook gepijpt worden door iemand met weinig speeksel in de mond is zeker veilig.
Er zijn slechts zeldzame vermoedens van hiv-infectie door gepijpt worden MAAR deze zijn te linken aan buitengewone omstandigheden: een plotselinge en forse(!) nabloeding in de mond of keel door een zeer recente operatieve- of tandheelkundige ingreep. In theorie zou men ook in een groepssex scenario een minimaal risico kunnen veronderstellen als iemand je pijpt met de mond nog vol sperma van een andere man.
Je ziet, in normale omstandigheden, zelfs met iets bloed door tandenpoetsen in de mond of wangbijten is er geen reeel risico bij gepijpt worden.”