Zoeken Vraag het forum

Angst voor hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Justme

Hallo

Ik heb een vraag ik heb na een bloedaccident vorig jaar gisteren een thuistest gedaan van insti
    Met na 60 resultaat dat was alleen de controle strip maar er stond ook Read results within the hour dus na 55 min leek het of ik een vage stip (niet zo duidelijk vervaagd als op het plaatje)zag dus anderen gevraagd te kijken maar zij zien deze niet.ze zeggen ook dat ik me moet houden aan het resultaat na 60 sec toen was er niets te zien.en op de foto’s van de test ook niet

Maar nu heb ik in mijn hoofd gehaald dat ik het misschien dan toch heb

Justme

Het is een insti test met betrouwbaar resultaat binnen 60 seconden
    Maar ik denk dan waarom staat er dan ook Read results maximaal within the hour moest ik dan het uur blijven kijken of was de 60 sec goed

Reageren
    Just me

In de test stond direct resultaat dat was dus 1 rondje

Maar waarom staat er dan tot maximaal na een uur nog kijken want toen leek er toch een vaag plekje te gaan ontstaan

Terwijl per direct maar 1 rondje zichtbaar was

Stress ik nu te veel
    Morgen kan ik er pas nog een doen

Insti zegt dus binnen 60 sec resultaat is dat dan de uitslag of die pas na een uur

Reageren
    John (moderator)

Volgens mij staat er:
    Lees de uitslag onmiddellijk of tot na maximaal 1 UUR af. D.w.z. dat als je na 1 uur afleest het resultaat niet meer betrouwbaar is. Dus binnen max. 1 uur aflezen

Reageren
    Just me

Hoi John

Als er binnen een minuut maar een punt is dan telt die toch nog

Die na 55 min ziet bijna niemand tenzij ik hem aan wijs

Moet ik de test nog is doen of heb ik hiv ik maak me gek

Reageren
    Justme

Welk andere topic bedoel je

Dank voor je reactie

Reageren
    John (moderator)

Je maakt gek voor niks. Wat je na een minuut afleest is ok

Reageren
    John (moderator)

Dat andere topic was een foutje van mij. Excuus

Reageren
    Just me

Dank voor je reactie ik maak mezelf echt gek
    Twijfelde aan mijn eigen ogen

Je stelt me gerust

Ik ging er al vanuit dat bij positief je ook direct twee rondjes zou zien en die kwamen niet bijna een heel uur 1 controle stip

Reageren
    John (moderator)

Niet druk maken om niets

Reageren
    Just me

Ik ga de test nog eens doen,maak me heel druk over dat vage plekje wat bij 55 min verscheen omdat het misschien dat vage vlekje is wat ze bedoelden

Ben echt bang dat ik hiv heb

Reageren
    Anoniem

Een bloedaccident? Ik neem aan dat je een prikaccident bedoelt?

Daarna laat je toch een professionele test afnemen, en ga je niet zelf zitten klieren met een thuistest?

Reageren
    Justme

Dank voor je niet zo vriendelijke  reactie,ik heb een professionele afspraak via de huisarts hoor.

Maar had er zelf een afgenomen omdat ik erg onzeker was, vanmiddag zowel in het ziekenhuis en in de kliniek

Reageren
    Justme

Test bij de kliniek was ook negatief

Mijn partner was ook getest en negatief dus ben opgelucht

Dank je wel

Reageren
    S

Beste John,

Volg je ook de stelling hieronder van een expert op een ander forum:

“Er zijn inderdaad stoffen in speeksel die het hiv-virus verzwakken. In het speeksel van een hiv. pos persoon zit zo weinig hiv, dat bovendien zo sterk is verzwakt, dar infectie absoluut onmogelijk is.
    Dit geldt OOK voor een hiv pos. persoon die een zeer hoge viral load heeft, dit geldt OOK als iemand door ruig tandenpoetsen of ontstoken tandvlees of bijten op de wang of tong een beetje bloed in de mond krijgt (wat zich onmiddellijk mengt en verzwakt raakt door bepaalde enzymen in het speeksel.) Ook gepijpt worden door iemand met weinig speeksel in de mond is zeker veilig.
    Er zijn slechts zeldzame vermoedens van hiv-infectie door gepijpt worden MAAR deze zijn te linken aan buitengewone omstandigheden: een plotselinge en forse(!) nabloeding in de mond of keel door een zeer recente operatieve- of tandheelkundige ingreep. In theorie zou men ook in een groepssex scenario een minimaal risico kunnen veronderstellen als iemand je pijpt met de mond nog vol sperma van een andere man.
    Je ziet, in normale omstandigheden, zelfs met iets bloed door tandenpoetsen in de mond of wangbijten is er geen reeel risico bij gepijpt worden.”

Reageren
Reageer op: Angst voor hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.