Zoeken Vraag het forum

Angst voor hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Solo

En ik heb 3 dagen geleden terug 5 bobbeltjes gezien op me penis gevuld met heldere vocht doen een beetje pijn zijn vandaag wel gebost maar zijn nog te zien en zijn nog pijnlijk wat nu

Anoniem

Dat lijkt eerder op herpes, dat zijn kleine blaasjes/bultjes van enkele millimeters doorsnede die gevuld zijn met helder vocht. Let op dat dit vocht zeer besmettelijk is omdat het zeer veel virusdeeltjes bevat. Zo kan je jezelf besmetten op andere plaatsen. Dus erg voorzichtig mee zijn. Schoonhouden maar niet overdreven, en dan verzorgen met b.v. zinkzalf dan drogen ze sneller in.

Reageren
    Solo

Bedankt ik ben wel al geweest voor een soa onderzoek maar pas dinsdag heb ik me resultaat die arts zei me dat het syfilis kan waar ik zelf denk dat het herpes is
    Maar is tog geen hiv als je 5 weken en 5dagen na me risico contact heb getest

Reageren
    John (moderator)

Als je klachten hebt en je bij 5,5 week laat testen en de uitslag is negatief heb je geen HIV

Reageren
    Solo

Maak me zorgen omdat ik nogsteeds klachten heb en hebt laatst bobbeltjes gezien op me geslacht deel en heb pijnlijke klieren in me lies een beetje algehele malaise op bepaalde momenten

Reageren
    John (moderator)

Ga dan met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Solo

Ok dank u doe ik heb al wel een soa onderzoek laten doen dinsdag moet ik weer gaan voor resultaat

Reageren
    Solo

Goedemorgen ik heb me resultaat al van de arts alle soa test zijn gedaan behalve herpes en resultaat is negatief maar van gezien dat op een andere plek andere blaadjes heb gehad wat nu als
    Me soa test negatief is

Reageren
    Solo

Ik zie weer blaadjes op een andere plek komen wat kan het zijn

Reageren
    Anoniem

Ik neem aan dat je blaasjes bedoelt?

Herpes kan terugkeren, maar dat gebeurt meestal niet heel kort na een eerdere uitbraak, en vrijwel nooit op een heel andere plaats. Herpes nestelt zich in een zenuwknooppunt op de plek waar je geïnfecteerd bent. Als je later opnieuw blaasjes krijgt, dan is dat meestal op min of meer dezelfde plaats als eerder. Tenzij je jezelf besmet hebt. Herpes is heel besmettelijk, dus als je (per ongeluk) met je vingers aan een actieve infectie zit, en daarna ergens anders je huid aanraakt, dan kan je daar ook de infectie krijgen.

Reageren
    Solo

Ja bedoel blaasjes die blaasje zijn niet ver van de anderen ze zijn ook op me penis zeg maar 1 centimeter verwijderd van waar die andere waren. Ze zijn nog niet groot geworden zijn nog heel klein in een groepje van terwijl die andere al gebost zijn er en een soort van wondje achter hebben gelaten

Reageren
    Anoniem

Dit klinkt als herpes. Die wordt niet getest door een standaard bloed- of urinetest maar een uitstrijkje uit een actief wondje. Als de arts geen uitstrijk gemaakt heeft, dan is er niet op herpes getest.

Reageren
    Solo

Ja dat zei de arts alle andere soa zijn getest maar behalve herpes ik ga dat ook vragen alleen dat ik
    Zeker weet

Reageren
    Welkom

Ja, maar herpes kan alleen getest worden als je actieve blaasjes hebt. Dus als je die nu hebt, dan zou ik z.s.m. een afspraak maken zodat er een swab kan worden afgenomen. De arts kan dan direct ook aangeven welk type herpes het is, HSV-I of HSV-II. Dat is wel fijn om te weten.

Reageren
    Solo

Bedankt voor u informatie ik dat laten doen

Reageren
Reageer op: Angst voor hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.