- Mo29 april 2019 om 16:56
ik kan dit nog altijd niet geloven. Psychische angst die ik momenteel heb overgehouden maakt mij kapot. Enkele tips om dit te vermijden?
Hennes29 april 2019 om 23:07Niet op internet lezen, vrijwel overal kom je op een of andere manier bij hiv uit wanneer je googled op je “klachten”. Ik zit in hetzelfde schuitje, tip van mij is niet zoeken op internet. Ik ben bij 13, 37, 56 & 70 dagen negatief getest middels huisarts / lab,
ReagerenSolo9 februari 2022 om 23:59Goedenavond ik op 28 december anaal sex gehad met een 5 dagen nadien kreeg ik klachten zoals hoofdpijn, klierpiin lies, oksel en hals lichaamspijnen algehele malaise ik ben gaan kijken op internet een symptomen komen over een met dat van een acute hiv infectie en mijn heeft ook de zelfde klachten op 21 januari( 3 en halve week na risico) heb ik een test gedaan en het was negatief maar bepaalde klachten zijn er nog zoals algehele malaise en klierenpijn 7 februari hebben weer bloet laten testen en het is negatief dat was 5 en een halve week na risico kan Tog zo zijn dat besmet ben
ReagerenJohn (moderator)
10 februari 2022 om 00:06Als je hebt laten testen 6 weken na het contact zal het geen HIV zijn. Wellicht was het corona
ReagerenSolo10 februari 2022 om 00:18Ik heb 5 en een halve week na me risico getest omdat ik niet meer kon wachten en vooral hoe mijn vriendin de zelfde symptomen vertoont nu heb ik last van algehele malaise en lichte klierpijn
Wat denk u van 5 en een halve week testen na risco
ReagerenJohn (moderator)
10 februari 2022 om 00:22dat moet voldoende zijn. Doe een coronatest
ReagerenSolo10 februari 2022 om 00:29Eerste week januari heb 2 keren die corona test gedaan maar beide waren negatief nadien heb ik het wel niet meer gedaan
Maar kan het zo zijn dat je 5 dagen na een risico contact symptomen kan vertonen
ReagerenJohn (moderator)
10 februari 2022 om 00:32Eigenlijk niet. Dat is toch iets te vroeg. Maar je had toch een negatieve test? Misschien nou toch nog maar een keer een coronatest doen. Maar dan geen zelftest
ReagerenSolo10 februari 2022 om 01:37Ja heb 3 en een halve week en 5 en een halve na risico contact negatief getest eerlijk gezegd ik ben zo bang dat ik constant er aan denk dat hiv heb maar als u zo naar me heb geluisterd denk u dat ik besmet ben als me laatste test 5 en een halve week na risico heb gedaan
ReagerenAnoniem10 februari 2022 om 13:13Dat antwoord is al gegeven, toch?
ReagerenVraag10 februari 2022 om 18:34Beste,
Op 22/12/2021, had ik éénmalig (hetero) onbeschermde vaginale seks met mijn ex. Ik heb al geruime tijd ‘angsten’ voor soa’s. Met name HIV en syfilis. Inmiddels praat ik met een psycholoog er over. 4,5 weken na het betreffende voorval, onderging ik bij de huisarts een bloedonderzoek. Alle soa’s en HIV tests waren negatief. Zijn deze testen na 4,5 weken voldoende betrouwbaar? Of laat ik me best nogmaals opnieuw testen? Ik weet dat de kans op HIV niet bijster groot is. Echter de “angst” overheerst en maak mezelf voortdurend wijs dat ik iets opgelopen heb Ik heb frequent last van ontstoken tandvlees en wat gezwollen kliertjes in de liesstreek. Verder niets. Alvast van harte bedankt voor uw antwoord.
ReagerenJohn (moderator)
10 februari 2022 om 18:38Voor HIV was de test iets te vroeg. beter omdat vanaf 6 weken te testen
ReagerenVraag10 februari 2022 om 18:49Hartelijk dank voor uw antwoord.
Dan laat ik de test opnieuw uitvoeren. Heb ik het goed voor dat de test vanaf 6 weken voldoende betrouwbaar is? Ik ken mezelf en zal namelijk geen 3 maanden kunnen wachten. Kan syfilis na 4,5 weken uitgesloten worden? Of dient dit ook best opnieuw getest te worden?Met dank voor uw deskundige informatie.
ReagerenJohn (moderator)
10 februari 2022 om 18:536 weken is zonder meer voldoende
ReagerenSolo14 april 2022 om 00:27Goedenavond ik had al eerder een bericht gestuurd ik had onveilig sex en 5 dagen na dien had ik klachten die lijken op een acute hiv infectie 3 en een halve week na me risico een hiv getest gedaan en het was negatief toen heb ik weer 5 weken en 5 dagen na me risico weer getest en ook negatief kan het zo zijn dat ik tog besmet ben
Want me vrouw die heeft ook klachten zoals pijn in de onderbuik, beetje bloed verlies voor der menstruatie en soms branderig gevoel op der rug en ze had ook pijn in der lies
Kan het zo zijn dat ik besmet ben aub antwoord antwoord
Reageren