Zoeken Vraag het forum

Angst voor hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mo

ik kan dit nog altijd niet geloven. Psychische angst die ik momenteel heb overgehouden  maakt mij kapot. Enkele tips om dit te vermijden?

Hennes

Niet op internet lezen, vrijwel overal kom je op een of andere manier bij hiv uit wanneer je googled op je “klachten”. Ik zit in hetzelfde schuitje, tip van mij is niet zoeken op internet. Ik ben bij 13, 37, 56 & 70 dagen negatief getest middels huisarts / lab,

Reageren
    Solo

Goedenavond ik op 28 december anaal sex gehad met een 5 dagen nadien kreeg ik klachten zoals hoofdpijn, klierpiin lies, oksel en hals lichaamspijnen algehele malaise ik ben gaan kijken op internet een symptomen komen over een met dat van een acute hiv infectie en mijn heeft ook de zelfde klachten op 21 januari( 3 en halve week na risico) heb ik een test gedaan en het was negatief maar bepaalde klachten zijn er nog zoals algehele malaise en klierenpijn 7 februari hebben weer bloet laten testen en het is negatief dat was 5 en een halve week na risico kan Tog zo zijn dat besmet ben

Reageren
    John (moderator)

Als je hebt laten testen 6 weken na het contact zal het geen HIV zijn. Wellicht was het corona

Reageren
    Solo

Ik heb 5 en een halve week na me risico getest omdat ik niet meer kon wachten en vooral hoe mijn vriendin de zelfde symptomen vertoont nu heb ik last van algehele malaise en lichte klierpijn

Wat denk u van 5 en een halve week testen na risco

Reageren
    John (moderator)

dat moet voldoende zijn. Doe een coronatest

Reageren
    Solo

Eerste week januari heb 2 keren die corona test gedaan maar beide waren negatief nadien heb ik het wel niet meer gedaan

Maar kan het zo zijn dat je 5 dagen na een risico contact symptomen kan vertonen

Reageren
    John (moderator)

Eigenlijk niet. Dat is toch iets te vroeg. Maar je had toch een negatieve test? Misschien nou toch nog maar een keer een coronatest doen. Maar dan geen zelftest

Reageren
    Solo

Ja heb 3 en een halve week en 5 en een halve na risico contact negatief getest eerlijk gezegd ik ben zo bang dat ik constant er aan denk dat hiv heb maar als u zo naar me heb geluisterd denk u dat ik besmet ben als me laatste test 5 en een halve week na risico heb gedaan

Reageren
    Anoniem

Dat antwoord is al gegeven, toch?

Reageren
    Vraag

Beste,

Op 22/12/2021, had ik éénmalig (hetero) onbeschermde vaginale seks met mijn ex. Ik heb al geruime tijd ‘angsten’ voor soa’s. Met name HIV en syfilis. Inmiddels praat ik met een psycholoog er over. 4,5 weken na het betreffende voorval, onderging ik bij de huisarts een bloedonderzoek. Alle soa’s en HIV tests waren negatief. Zijn deze testen na 4,5 weken voldoende betrouwbaar? Of laat ik me best nogmaals opnieuw testen? Ik weet dat de kans op HIV niet bijster groot is. Echter de “angst” overheerst en maak mezelf voortdurend wijs dat ik iets opgelopen heb Ik heb frequent last van ontstoken tandvlees en wat gezwollen kliertjes in de liesstreek. Verder niets. Alvast van harte bedankt voor uw antwoord.

Reageren
    John (moderator)

Voor HIV was de test iets te vroeg. beter omdat vanaf 6 weken te testen

Reageren
    Vraag

Hartelijk dank voor uw antwoord.
    Dan laat ik de test opnieuw uitvoeren. Heb ik het goed voor dat de test vanaf 6 weken voldoende betrouwbaar is? Ik ken mezelf en zal namelijk geen 3 maanden kunnen wachten. Kan syfilis na 4,5 weken uitgesloten worden? Of dient dit ook best opnieuw getest te worden?

Met dank voor uw deskundige informatie.

Reageren
    John (moderator)

6 weken is zonder meer voldoende

Reageren
    Solo

Goedenavond ik had al eerder een bericht gestuurd ik had onveilig sex en 5 dagen na dien had ik klachten die lijken op een acute hiv infectie 3 en een halve week na me risico een hiv getest gedaan en het was negatief toen heb ik weer 5 weken en 5 dagen na me risico weer getest en ook negatief kan het zo zijn dat ik tog besmet ben

Want me vrouw die heeft ook klachten zoals pijn in de onderbuik, beetje bloed verlies voor der menstruatie en soms branderig gevoel op der rug en ze had ook pijn in der lies

Kan het zo zijn dat ik besmet ben aub antwoord antwoord

Reageren
Reageer op: Angst voor hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.