Zoeken Vraag het forum

Kortstondig onbeschermende seks met een Thaise gigolo

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bezorgde jongen.

Ik heb ongeveer 2 weken geleden in Bangkok sex gehad met een Thaise gigolo dit is grotendeels met condoom gebeurt alleen in het begin voor ik de kans kreeg een condoom om te doen zat hij er al op.

Dit kan niet langer dan een halve minuut geduurt hebben want heb em er gelijk af geduwd en aangegeven dat ik persee met condoom wou toen ik dat zei schrok ie er zelf van dat ie het condoom vergeten was.

achteraf liet hij mij nog zien dat ie een maand geleden nog negatief getest was daarom ben ik niet voor pep gegaan

Toen dit gebeurde was ik al lichtelijk ziek ( kon mijn eten niet binnen houden) nou heb ik echter ook een pijnlijke keel lichte koorts, nog steeds zware buikpijn in combinatie met overgeven en lichtelijk diaree ( alleen na het eten)

Aangezien ik al deze symptomen hen ben ik erg bang dat dit hiv is.

Aab de hand van mijn situatie kunt u een inschatting maken hoe groot de kans is dat dit daadwerkelijk hiv is?

Met vriendelijke groet

Een bezorgde jongen

29 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat lijken toch geen HIV klachten hoor. Maar daarmee kan ik helaas ook niet uitsluiten, dat je hiv zou hebben opgelopen.

Reageren
    Bezorgde jongen.

Ik wil het zelf uiteraard heel graag uitsluiten.

Ik begrijp dat testen daarvoor de enige manier is.

Na hoeveel tijd heeft het zin om me te laten testen?

Ik wil dan specifiek vragen voor een hiv rna test heb gelezen dat deze testen het al met anderhalve week kunnen opsporen, is dit correct?

Met vriendelijke groet

Een bezorgde jongen

Reageren
    Mitat

Dit wil ik dus ook weten Tandor. Ik heb deze RNA ook afgelegd destijds na 17 dagen. De kliniek heeft mij hierna gemaild dat ik veilig sex kan hebben zonder condoom. Anders moest de Rna positief zijn na 14 dagen.

Ik heb voor deze test echt veel betaald.

Kan je iets vertellen over deze RNA test?

Het spoort de virus zelf op.

Reageren
    John (moderator)

Een RNA test is alleen maar zinvol als er ook verdachte klachten zijn die op een acute infectie kunnen wijzen. Voor het overige kan er gewoon een combi sneltest worden gedaan 4 weken na het contact

Reageren
    Mitat

Tandor,

Dan is een RNA toch betrouwbaarder?

Mij is aangegeven de Rna spoort rechtstreeks de virus op. Dus dan heb je enkel een korte windowperiode nodig. Aangezien je niet hoeft te wachten op de bodys en genen.

Nu geef jij ook aan dat het bij een acute infectie doen ze deze test. Als die er niet is, dan heb je het virus niet dus geen hiv, of begrijp ik het fout?

Reageren
    John (moderator)

Een RNA test is alleen maar zinvol als er ook verdachte klachten zijn die op een acute infectie kunnen wijzen.

Je had geen verdachte klachten.  Die RNA test was dus eigenlijk niet zinvol

Nu geef jij ook aan dat het bij een acute infectie doen ze deze test. Als die er niet is, dan heb je het virus niet dus geen hiv     Dit klopt niet helemaal.

Reageren
    Bezorgde jongen

Beste tandor,

Bij mij zijn/waren er wel verdachte klachten (  keelontsteking , lichte koorts, diaree, huiduitslag, vermoeidheid, misselijkheid, braken,

Zijn dit genoeg symptomen om die rna test zinvol te maken?

Met vriendelijke groet

Een bezorgde jongen

Reageren
    John (moderator)

Dan zou een RNA test kunnen, ofschoon ik het niet meteen HIV klachten vind. Als het HIV klachten waren had je toch echt hoge koorts moeten hebben gehad

Reageren
    Bezorgde jongen

Indien er symptomen zijn hoeveel zin heeft een A. B. Test dan na 2 weken?

Bevind me in het buitenland en ze hebben hier geen rna test ze hebben wel gelijk een ab test gedaan en deze is negatief.

En heeft na 2 weken een syfilis en Chlamydia test zin?

Ook daarop ben ik gelijk getest allebei negatief gelukkig.

Met vriendelijke groet

Een bezorgde jongen

Reageren
    John (moderator)

Wat voor A.B. test?
    Syfilis kun je pas betrouwbaar testen na 3 maanden. Chlamydia kan na 2 weken

Reageren
    Bezorgde jongen.

A. B. Test staat voor antibody test, oftewel antilichamen test.

Sorry dat ik de afkorting in het Engels gebruikte zo stond ie in het medisch dossier dus nam em automatisch over.

Met vriendelijke groet

Een bezorgde jongen

Reageren
    Bezorgde jongen.

Ik bedoel natuurlijk een H.I.V A. B.

test

Reageren
    Bezorgde jongen

Beste tandor,

Ik heb nog een andere vraag, de uiteindelijke diagnose in het ziekenhuis was een tekort aan elektrolyten.

Kan dit door H.I.V. of een andere S.O.A veroorzaakt worden?

Met vriendelijke groet,

Een bezorgde jongen

Reageren
    H

Beste Tandor,

waarom alleen de rna test bij symptomen?

Doet de RNA test het niet zinder de symptomen, niet iedreen krijgt toch symptomen?

Ten tijden van mijn test had ik last van misselijkheid eb verminderde eetlust beetje nachtzwetter dat was na 13,5dag na mogelijke besmetting. Na 23 dagen nog geen koorts naar maar wel nachtzwetten en ik denk opgezet klieren maar al weer minder als gister en eergisteren.

Bezorgde H

Reageren
Reageer op: Kortstondig onbeschermende seks met een Thaise gigolo
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.