- Bezorgde jongen.21 december 2018 om 21:11
Ik heb ongeveer 2 weken geleden in Bangkok sex gehad met een Thaise gigolo dit is grotendeels met condoom gebeurt alleen in het begin voor ik de kans kreeg een condoom om te doen zat hij er al op.
Dit kan niet langer dan een halve minuut geduurt hebben want heb em er gelijk af geduwd en aangegeven dat ik persee met condoom wou toen ik dat zei schrok ie er zelf van dat ie het condoom vergeten was.
achteraf liet hij mij nog zien dat ie een maand geleden nog negatief getest was daarom ben ik niet voor pep gegaan
Toen dit gebeurde was ik al lichtelijk ziek ( kon mijn eten niet binnen houden) nou heb ik echter ook een pijnlijke keel lichte koorts, nog steeds zware buikpijn in combinatie met overgeven en lichtelijk diaree ( alleen na het eten)
Aangezien ik al deze symptomen hen ben ik erg bang dat dit hiv is.
Aab de hand van mijn situatie kunt u een inschatting maken hoe groot de kans is dat dit daadwerkelijk hiv is?
Met vriendelijke groet
Een bezorgde jongen
29 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 december 2018 om 23:19Dat lijken toch geen HIV klachten hoor. Maar daarmee kan ik helaas ook niet uitsluiten, dat je hiv zou hebben opgelopen.
ReagerenBezorgde jongen.22 december 2018 om 06:55Ik wil het zelf uiteraard heel graag uitsluiten.
Ik begrijp dat testen daarvoor de enige manier is.
Na hoeveel tijd heeft het zin om me te laten testen?
Ik wil dan specifiek vragen voor een hiv rna test heb gelezen dat deze testen het al met anderhalve week kunnen opsporen, is dit correct?
Met vriendelijke groet
Een bezorgde jongen
ReagerenMitat22 december 2018 om 14:36Dit wil ik dus ook weten Tandor. Ik heb deze RNA ook afgelegd destijds na 17 dagen. De kliniek heeft mij hierna gemaild dat ik veilig sex kan hebben zonder condoom. Anders moest de Rna positief zijn na 14 dagen.
Ik heb voor deze test echt veel betaald.
Kan je iets vertellen over deze RNA test?
Het spoort de virus zelf op.
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2018 om 00:12Een RNA test is alleen maar zinvol als er ook verdachte klachten zijn die op een acute infectie kunnen wijzen. Voor het overige kan er gewoon een combi sneltest worden gedaan 4 weken na het contact
ReagerenMitat23 december 2018 om 00:59Tandor,
Dan is een RNA toch betrouwbaarder?
Mij is aangegeven de Rna spoort rechtstreeks de virus op. Dus dan heb je enkel een korte windowperiode nodig. Aangezien je niet hoeft te wachten op de bodys en genen.
Nu geef jij ook aan dat het bij een acute infectie doen ze deze test. Als die er niet is, dan heb je het virus niet dus geen hiv, of begrijp ik het fout?
ReagerenJohn (moderator)
24 december 2018 om 02:08Een RNA test is alleen maar zinvol als er ook verdachte klachten zijn die op een acute infectie kunnen wijzen.
Je had geen verdachte klachten. Die RNA test was dus eigenlijk niet zinvol
Nu geef jij ook aan dat het bij een acute infectie doen ze deze test. Als die er niet is, dan heb je het virus niet dus geen hiv Dit klopt niet helemaal.
ReagerenBezorgde jongen24 december 2018 om 06:15Beste tandor,
Bij mij zijn/waren er wel verdachte klachten ( keelontsteking , lichte koorts, diaree, huiduitslag, vermoeidheid, misselijkheid, braken,
Zijn dit genoeg symptomen om die rna test zinvol te maken?
Met vriendelijke groet
Een bezorgde jongen
ReagerenJohn (moderator)
24 december 2018 om 21:27Dan zou een RNA test kunnen, ofschoon ik het niet meteen HIV klachten vind. Als het HIV klachten waren had je toch echt hoge koorts moeten hebben gehad
ReagerenBezorgde jongen25 december 2018 om 18:13Indien er symptomen zijn hoeveel zin heeft een A. B. Test dan na 2 weken?
Bevind me in het buitenland en ze hebben hier geen rna test ze hebben wel gelijk een ab test gedaan en deze is negatief.
En heeft na 2 weken een syfilis en Chlamydia test zin?
Ook daarop ben ik gelijk getest allebei negatief gelukkig.
Met vriendelijke groet
Een bezorgde jongen
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2018 om 01:31Wat voor A.B. test?
Reageren
Syfilis kun je pas betrouwbaar testen na 3 maanden. Chlamydia kan na 2 wekenBezorgde jongen.27 december 2018 om 07:26A. B. Test staat voor antibody test, oftewel antilichamen test.
Sorry dat ik de afkorting in het Engels gebruikte zo stond ie in het medisch dossier dus nam em automatisch over.
Met vriendelijke groet
Een bezorgde jongen
ReagerenBezorgde jongen.27 december 2018 om 07:28Bezorgde jongen27 december 2018 om 08:47Beste tandor,
Ik heb nog een andere vraag, de uiteindelijke diagnose in het ziekenhuis was een tekort aan elektrolyten.
Kan dit door H.I.V. of een andere S.O.A veroorzaakt worden?
Met vriendelijke groet,
Een bezorgde jongen
ReagerenH27 december 2018 om 10:37Beste Tandor,
waarom alleen de rna test bij symptomen?
Doet de RNA test het niet zinder de symptomen, niet iedreen krijgt toch symptomen?
Ten tijden van mijn test had ik last van misselijkheid eb verminderde eetlust beetje nachtzwetter dat was na 13,5dag na mogelijke besmetting. Na 23 dagen nog geen koorts naar maar wel nachtzwetten en ik denk opgezet klieren maar al weer minder als gister en eergisteren.
Bezorgde H
Reageren