Beste,
Ik heb zaterdagavond zeer kort onbeschermde anale sex gehad met een onbekende man. Het was echt vluchtig en erg pijnlijk. Ik ben er snel mee gestopt, omdat ik mij realiseerde dat het echt niet goed was. Ik vroeg aan diegene of hij hiv had en hij vertelde mij dat hij aan de prep zat, maar hoe moet ik dit geloven? Ik ben erg bang dat ik hiv heb opgelopen. De volgende dag had ik diarree en er zat bloed in mijn ontlasting. Diegene is niet klaargekomen, want ik heb het snel gestopt. Hoe groot is de kans dat ik hiv heb opgelopen?
Er is een risico op HIV... Je kunt je 6 weken na het contact laten testen. Of eerder ( 4 weken) maar dan moet er bij 6-8 weken nog een controle test gedaan worden
Daar kan ik je zo helaas geen antwoord op geven.
Ik zit steeds met vragen. Had een pep kuur de kans kleiner gemaakt?
En wat maakt dat het er is een risico op hiv er is? Door het voorvocht? Of?
Ja. Als hij een Prep kuur heeft beschermd hem dat om HIV te krijgen
Anale seks geeft het hoogste risico op HIV. Is ook zeer onverstandig om zoiets zonder condoom te doen
"De volgende dag had ik diarree en er zat bloed in mijn ontlasting." blijkbaar dus ook nog een wond of beschadiging opgelopen. En dat verhoogt het risico dan ook nog wat. Ik kan het helaas niet beter maken. Je hebt een risico gelopen.
Als dat klopt hoef je je niet zo'n zorgen te maken
Laten we dat hopen. Mocht ik in aanmerking gekomen zijn, had een pep kuur geholpen? Ik was daar helaas te laat voor.
Ja, dat zeker. Maar dat moet binnen 72 uur na het contact