- Sam25 augustus 2022 om 19:13
Omdat het te risicovol is? Daarom kun je het niet krijgen?
Sam25 augustus 2022 om 19:25Het was een vluchtig contact van een paar minuten, wat het allemaal zo moeilijk maakt voor mij om deze tijd door te brengen. Ik ken die persoon niet, wat het ook moeilijk maakt.
ReagerenSam25 augustus 2022 om 19:44Ik zag dat een anoniem had gereageerd. Zou je je antwoord nog kunnen toelichten? Ik las dat deskundigen een pep kuur voorschrijven wanneer die kans er is en waarom is bij dit contact niets mogelijk? Zou je dat kunnen uitleggen? Want John reageer dat het wel zou had kunnen helpen.
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2022 om 20:02Ik ben het niet helemaal met Anoniem eens hoor. Omdat er ook nog een wond is ontstaan had je ze volgens mij dus wel gekregen. Maar hier heb je nu natuurlijk allemaal niets aan want voor een Pep kuur is het te laat.
ReagerenSam25 augustus 2022 om 20:08Ja, het was pijnlijk en ik staakte snel het contact. Dus door het voorvocht en het bloed is het risico er gekomen?
ReagerenSam25 augustus 2022 om 20:09Ik voel mij verder prima. Geen diarree of misselijkheid tot zo ver.
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2022 om 20:15Anale seks is altijd een risico. Het hoogste risico op HIV is bij anale seks. Nou had het maar heel kort geduurd, dus wordt het risico wel iets minder, maar de wond die is ontstaan neemt dat minder worden dan helaas weer weg.
ReagerenSam25 augustus 2022 om 20:17Maar, voor de zekerheid: een pep kuur schrijven ze voor omdat er een risico op hiv is toch? Ze zeggen toch niet, ga maar naar huis, het contact was te kort om iets op te lopen? Ik snap het even niet meer.
ReagerenSam25 augustus 2022 om 20:18Ik begrijp het nu wel.
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2022 om 20:19De GGD of de Spoedeisende hulp maakt een inschatting van het risico dat is gelopen en op basis daarvan bepalen ze of je een kuur krijgt of niet.
ReagerenSam25 augustus 2022 om 20:21Bloed was bij het afvegen en niet in de ontlasting. Ik heb ook last van aambeien, klinkt raar, maar het is echt zo.
ReagerenSam25 augustus 2022 om 20:22Wat het nog ernstiger maakt, lijkt mij.
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2022 om 20:24Dat wondje zal ook in de anus zijn ontstaan. En wellicht van een aambei. Maar die kan dus stuk zijn gegaan door de penetratie en dat is dan ook een wond.
ReagerenSam25 augustus 2022 om 20:27Ik snap hem. De komende 4 tot 8 weken moet mijn angsten te zien overwinningen.
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2022 om 20:37Er zit niets anders op…
Reageren
Als je vaker contacten hebt waarbij je mogelijk HIV risico’s loopt, zorg dan dat je ALTIJD een condoom op zak hebt of ga zelf aan de PreP