- Vraag12 juli 2018 om 15:44
Ik heb 7 weken na contact een HIV zelftest uitgevoerd die na 7 weken (volgens de experts van deze zelftest) 95% accuraat was. Toen heb ik een paar weken daarna met een ANDER meisje seks gehad (ook zonder condoom). Zij heeft zich toen 4-5 weken na contact laten testen op HIV bij een labaratorium, wat negatief was.
Ik weet dat een test bij de ggd zekerheid biedt, maar is hier wel een indicatie uit op te maken dat ik ook negatief ben? Overigens niet ziek geweest.
Meisje 1 was in januari, zelftest dus 7 weken daarna, meisje 2 was midden maart.
5 reactiesReagerenVraag12 juli 2018 om 16:00trouwens, we hebben niet echt seks gehad. We hebben elkaar oraal bevredigd maar ik had rond die tijd wel een klein aftje in mijn mond kan ik me herinneren, vandaar de vraag
ReagerenJohn (moderator)
13 juli 2018 om 02:47Betrouwbare DHZ testen zijn doorgaans pas 3 maanden na het contact te gebruiken
ReagerenVrag13 juli 2018 om 11:14maar als ze zelf aangaven dat t na 7 weken 95% accuraat was? Was een test voor antibodies
ReagerenVraag13 juli 2018 om 11:31maar mijn vraag was of ik er vanuit kon gaan dat ik negatief was. Ik heb gelezen dat de eerste drie maanden je t meest besmettelijk bent, en t dan vrijwel alijd door zou moeten geven
ReagerenJohn (moderator)
13 juli 2018 om 14:10je bent niet alleen de eerste 3 maanden het meest besmettelijk….
Zoals ik al schreef: In de regel zijn de DHZ testen pas betrouwbaar bij 3 maanden na het contact.
Reageren