Zoeken Vraag het forum

Hiv symptomen of niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dom

Bedankt tandor ! Ik besef ook dat het enige wat ik nog kan doen is deze test afwachten die vrijwel onmogelijk hiv positief kan aanduiden gezien de incubatietijd.Dan nog 3 weken in stress wachten nog een keer testen en dan duimen draaien! Het is als ik hier goed vanaf kom een goede les geweest ik ben door die onverklaarbare langaanhoudende diarree bang voor het ergste de andere klachten kan ik nog in perspectief brengen. Jij hebt het maar lastig tandor iedereen probeert bij jou de verlossende woorden te krijgen die je vrijwel onmogelijk kan geven. Risico blijft risico hoe klein dan ook. Ik zal over 3 weken laten weten hoe deze stupiditeit is afgelopen. Nogmaals dank voor het meedenken!

John (moderator)

Graag gedaan

Reageren
    Dom

nog een vraag ik heb nu ook gordelroos op me borst wat zou daar de verklaring van kunnen zijn ?

Reageren
    Kep

Je hebt toch alleen haar vagina en Asus gelikt? Indien dat het geval, is herpes (eerste uitbraak) meest waarschijnlijke en hiv vrijwel onmogelijk. Hiv geeft een Ars (syndroom) waarbij meerdere symptomen tegelijk voorkomen. Hierbij is extreme keelpijn(heel erg en zonder verkoudheid symptomen), hoge koorts en huiduitslag (gehele lichaam en komt meestal vanuit romp en verspreid binnen een dag). Door de hoge koorts lig je meestal een week (enkele gevallen 3 weken).  Je leest te veel op internet, meestal vermeld men de symptomen van Ars, hiv medicijnen bijwerkingen, opportunistische hiv symptomen(vlak voor het omslaan naar Aids) en aids symptomen allemaal in 1 rij. Bij Ars is het vrijwel altijd alleen de eerder genoemde keelpijn, koorts en huiduitslag en lig je meestal in bed of door de opvallende huiduitslag zit je al bij de dokter en bij Ars komen de symptomen tegelijk en er zitten geen dagen tussen.

Reageren
    John (moderator)

Dat is een virus dat gordelroos veroorzaakt. Met HIV heeft dat helemaal niets te maken

Reageren
    Kep

Vergeten te melden: indien je echt symptomen van hiv zou hebben(dat vind ik naar aanleiding van je berichten niet) dan zou een test nu ook positief uitvallen want de symptomen komen als je lichaam antistoffen aanmaakt.

Reageren
    Dom

Kep bedankt voor je heldere uitleg ik hoop dat je gelijk hebt en dat het allemaal meevalt ik heb de uitslag binnen van de bloedtest en die was negatief maar dit was pas 6 dagen na incident geprikt. Ik vind nergens dat een eerste hsv1 uitbraak ook zo een langaanhoudende diarree veroorzaakt dus dat is waarom ik me nog zo zorgen maak. Of is dit wel iets wat daarbij past? De uitbraak is ook heftig op me hoofdhuid rechterzijde langs me neus boven me oog en me kin helemaal tandvlees. De dokter zegt niks aan te doen  gewoon wachten tot het over is maar ik heb eczeem dus dat maakt het ook erger. Ik durf me op het moment nergens te vertonen.

Reageren
    Kep

Je had toch alleen gelikt? Ik denk dat je teveel op symptomen richt. Ik denk zelfs dat je geen hsv hebt opgelopen want meestal is een eerste uitbraak niet al binnen 6 dagen. Meestal / normaliter pas na 14 dagen. Of je hebt door zoenen of een ander risico het eerder opgelopen.  Diaree is bij geen soa een begin stadium symptoom, dus je hebt gewoon een buikgriep of bacterie opgelopen. Ook stress kan diaree geven. Maar vermoed dat jij iets als diaree ziet, wat eigenlijk medisch geen diaree is. Hoe slap is de ontlasting en hoe vaak moet je dan per dag?

Reageren
    dom

Nee niet alleen gelikt ook sex zonder condoom HSV is vastgesteld had blaasjes op me lip en daar is met een wattenstaafje  wat vocht van afgenomen. Ik kreeg na 4 dagen keelpijn diarree koortslip  ook boven me oog blaasjes. De diarree was een week lang waterig. Ik had verder geen buikkrampen of niks maar als ik ontlasting had was het water alleen smorgens ging ik 2 a 3 keer dan soms de rest van de dag niet. nog steeds dunne ontlasting niet waterig meer

Reageren
    Kep

Hi, ok wel alleen vaginale onveilige seks? Ik blijf erbij dat hsv blaasjes niet lukken zo snel komen, dus heb je mogelijk ergens anders opgelopen. Hsv 2(genitaliën hsv) hecht zich moeilijk aan lippen mond, andersom gaat wel makkelijker.(hsv1 op genitaliën hecht wel goed) kans op hsv overdracht is normaliter 1:1000 minimaal dus ik denk daarmee ook dat je hsv op je lippen via zoenen een keer hebt opgelopen. Je diaree is toevallig en klinkt niet als diaree van een bacterie of virus maar door stress of etenstijd. Bij echte diaree zul je heel licht gekleurde diaree hebben en zal dit veelal minimaal 4 tot 6 keer per dag zijn. Het is natuurlijk goed als je je 4 weken na risico laat testen op Hiv, maar je kans op Hiv is heel klein in het geval vaginale seks of oraal. De prostituee had meer gevaar dan jij.

1) in Nederland hebben relatief weinig vrouwen hiv .helemaal prostituees want seks is hun werk en een soa bad for business is. Klinkt cliché maar hiv heerst vooral onder homo seksuele mannen en drugs verslaafden.

2) ik heb toen ik bij een soa poli gewerkt heb nooit een hetero man gezien die door 1 keer seks hiv opgelopen heeft. Meestal alleen bij langdurige relatie met vrouw met hiv(meestal jaren en vele malen seks), door samen spuiten heroïne zelfde spuit hiv patiënt en door vaker anale seks met een vrouw met hiv te hebben(dus in principe ook een ‘seks’ relatie)

3) mochten er Ars gerelateerde symptomen zijn, zou een hiv test positief zijn. (als je symptomen hebt dan vecht je lichaam en zijn er antistoffen aangemaakt, dus is een test positief als de symptomen zijn van hiv)

Al met al is de kans dat jij hiv hebt opgelopen met deze handeling heel laag(met wat je verteld hebt). Natuurlijk zal de kans groeien naarmate je vaker onveilige seks hebt, dus doe het voortaan veilig. Dat is natuurlijk ook je eigen verantwoordelijkheid!

Reageren
Reageer op: Hiv symptomen of niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.