Zoeken Vraag het forum

Hivtest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi Tandor,

vraagje. Ik heb na 27 dagen een combo test gedaan, uitslag negatief. Na seks met condoom. Ik lees dat de uitslag nog niet 100% betrouwbaar is, echter liet de arts wel doorschemeren dat NL hierin wel voorzichtiger is. Als ik nu buitenlandse normen doorlees zie ik dat 4 weken volledig betrouwbaar is. Kan jij aangeven hoe dit zit? En moet ik me nogmaals laten testen?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je een condoom hebt gebruikt, en die goed gebruikt is, biedt dat voldoende bescherming tegen HIV. Dan was testen eigenlijk overbodig.
    Er worden in W-Europa overal dezelfde testen gebruikt. Alleen in Nederland is men wat terughoudender dan bijvoorbeeld in België.

Reageren
    Anoniem

Dus ik kan er wel vanuit gaan dat dit een betrouwbare test is geweest?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor

Reageren
Reageer op: Hivtest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.