John (moderator)
25 oktober 2017 om 22:34Mogelijk is het natuurlijk wel….je hoeft er niet vaker seks voor te hebben…
Je kunt van 1 x zwanger raken en ook van 1 x een soa oplopen…
Anoniem.31 oktober 2017 om 11:45Is het een slecht teken dat de uitslagen nog niet bekend zijn? Morgen zijn de testen al 2 weken geleden genomen 🙁 Maar vanaf morgen kan ik wel bellen gelukkig want het duurt erg lang die spanning
ReagerenJohn (moderator)
31 oktober 2017 om 14:24Dat heeft met goed of slecht niets te maken, maar ligt aan de drukte in het LAB
ReagerenAnoniem.1 november 2017 om 15:21Heb gebeld naar de GGD voor de uitslagen van de test op 18-10. De uitslag: alles wat is getest was NEGATIEF! 🙂 Dank je wel Tandor voor het beantwoorden van al mijn vragen tijdens de onzekere periode. 20 november nog even terug voor een 2e bloedtest maar dat zal wel goed gaan. Chlamydia en gonorroe zijn 100% zeker, HIV 98%, Syfilis moet nog een keer getest worden en Hepatitis B weet ik niet.
ReagerenJohn (moderator)
1 november 2017 om 15:30Dan kun je dat HIV hoofdstuk afsluiten.
ReagerenAnoniem.12 december 2017 om 21:26Heb inmiddels nog een test gedaan i.v.m. windowfase en ook deze is geheel negatief gelukkig! Dus in het vervolg pas ik wel op haha… Op 1 september onveilig contact gehad en nu, op 12 december is het pas definitief afgesloten. En bedankt iedereen die me antwoord gaf hier en Tandor en Kep met het advies om me te laten testen en laten we hopen dat ik nooit meer bang hier een topic hoef te starten.
Maar er wordt dus aangeraden om anaal met condoom te doen. Oraal eigenlijk ook maar dit doet vrijwel niemand. En als je oraal niet met sperma in aanraking komt is de kust veilig voor HIV toch? Natuurlijk kun je dan wel andere SOA oplopen maar dat ligt eraan of je kiest voor condoom of niet.
Ben blij dat ik in ieder geval een tweede kans heb gekregen wat betreft HIV, daar was en ben ik erg bang voor maar weet nu al een stuk meer over SOA en veilige seks.
ReagerenJohn (moderator)
12 december 2017 om 21:33Het risico bij orale seks is redelijk klein, met uitzondering van deep throat pijpen en sperma slikken.
ReagerenAnoniem.12 december 2017 om 21:35Oké bedankt! 🙂
ReagerenOnzekerheid14 december 2017 om 15:15Hoi Tandor,
Reageren
Ik heb me laten testen na 5 weken (precies), is de test dan ook betrouwbaar.
GroetjesJohn (moderator)
14 december 2017 om 15:22Ook dan is een test betrouwbaar
ReagerenOnzekerheid14 december 2017 om 17:42Hoi Tandor,
Reageren
Dankjewel voor je snelle reactie, het betreft een bloed test bij de GGD.
Ben ook getest op Syfilis, is deze ook betrouwbaar?
GroetjesJohn (moderator)
14 december 2017 om 17:59Voor syfilis was het eigenlijk te vroeg. Daar zou je dan 3 maanden na het contact en controle test voor kunnen laten doen.
ReagerenOnzekerheid14 december 2017 om 18:06Hoi Tandor,
Dus deze site klopt dan niet…?
https://testalize.me/blog/incubatietijd-soas/De vraag waarom ik deze stel, is omdat ik ben vreemd gegaan. Vrouw in kwestie (heeft ook een relatie) geeft aan dat ze wel 3 maanden monogaam is geweest. Heeft zich laten testen en hierin kwam niets uit.
Vandaar mijn vraag…Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
14 december 2017 om 18:21De informatie klopt inderdaad niet. En daar is een reden voor. Het is een commerciële site die testen verkoopt.
De incubatietijd voor syfilis bedraagt 10 – 90 dagen. Er is een gemiddelde van 21 dagen. Daarom is het bij syfilis altijd belangrijk om een controle test bij 3 maanden=90 dagen te doen, omdat je dan pas 100% zeker kunt zijn.
Hebben ze dat bij de GGD niet verteld?
ReagerenOnzekerheid14 december 2017 om 18:25Jawel dat hebben ze me wel verteld… deze is ook al gepland..
Maar vroeg me erg af hoe betrouwbaar een Syfilis test is 5 weken?
Heb verder geen klachten of zweertjes. De uitslag van vrouw in kwestie was ook allemaal in orde, dat heeft ze me laten zien..
Reageren