Zoeken Vraag het forum

Onee, hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hallo123

Afgelopen zaterdag gepenetreerd door een onbekende man van 39 hier in Amsterdam (zonder klaarkomen) ik was erf dronken en had dit nog nooit eerder gedaan. Na die tijd gaf hij aan dat hij regelmatig testte en nooit met iemand zou sexen als hij hiv zou hebben. Erna wilde hij het er niet meer over hebben want ik moest hem hier in geloven en daarmee was de kous af. Nu heb ik na 3 dagen candida op mn penis (lichtelijk) en (nog) geen verdere klachten. Ik ben zo bang dat mijn relatie met mijn vriendin er nu al onder lijdt en heb geen concentratie op het werk. De man in kwestie gaf wel aan dat hij regelmatig liet testen. Kan de candida nu al een symptoom zijn van hiv? En volgens soa poli online kan ik hun test na 4 weken al doen. Nog 3,5 week de hel op aarde dus? Ik slaap amper. Ik schaam me kapot :(. Iemand?

29 reacties
    Reageren
    Hallo123

onbeschermd moet ik er nog bij vermelden.

Reageren
    kep

Schimmel infectie heeft niets met een soa te maken. Wel heb je een relatief hoog risico gelopen, door de ontvanger te zijn van onbeschermde anale seks. Wel is het zo dat de meeste homoseksuelen en bi-seksuelen geen hiv.   De kans als ontvanger bij anale seks met een hiv positieve man is gemiddeld 1:300. Verder als iemand weet dat hij/zij hiv heeft, gebruiken ze medicijnen medicijnen en zijn ze niet besmettelijk. Ook heb ik toen ik bij een soa poli werkte, nog een geval gezien waarbij eenmalig contact resulteerde  in hiv. Dit neemt niet weg dat het wel kan. Als je binnen 78uur begint aan PEP zou een eventuele besmetting voorkomen kunnen worden.
    Je hebt blijkbaar ook een schuld gevoel tegenover je vriendin. Ik denk dat je wel met haar moet praten, want als je negatief zou testen (4 a 6 weken na risico, of na behandeling Pep) blijft dat schuld gevoel.

Reageren
    Hallo123

Allereerst bedankt voor je snelle reactie, waar ik eerst dacht Een grote kans te hebben op HIV ben ik blij om te horen dat de kans erg klein is. In geen geval bedoelde je trouwens? Doelend op je werkzaamheden bij de soa-poli. Je hebt gelijk over het schuldgevoel, domste actie die ik ooit heb gedaan. Nogmaals bedankt voor je bericht!

Reageren
    kep

Geen dank. Ik kan je geen garantie geven dat er niets is. Maar ik en vele bij soa poli’s hebben vele patiënten over de vloer gehad en eigenlijk nooit iemand door een enkele escapade  besmet zien worden. Maar ontvangende anale onbeschermde seks is wel voor hiv en syfilis hoogste risico bij seks. Wel testen natuurlijk voor gonorroe, chlamydia, syfilis en Hiv. (voor gonorroe en chlamydia 2 weken, hiv 6 weken en syfilis 8 weken). Als je geen zweer gezien hebt op zijn penis is de kans erg klein dat hij besmettelijke syfilis heeft.

Focus nu niet op eventuele symptomen, maar ga straks testen.

Reageren
    Wende

Zoals hierboven ook al geschreven is, heeft candida niets met hiv te maken, en is de kans dat je na 1x besmet bent ook erg klein. Al moet je die bovengenoemde percentages niet te letterlijk nemen, kan heel erg per geval verschillen. Hoe besmettelijk iemand met hiv is hangt af van verschillende factoren. Bv de viral load, aanwezigheid van andere soa’s, of diegene virus-remmers neemt etc.

Heb je je de afgelopen dagen grieperig gevoeld? Koorts gehad?

Anyway, je overdreven druk gaan zitten maken heeft helemaal geen zin. Heel grote kans dat je er (behalve de angst) helemaal niets aan hebt overgehouden. Laat het een les zijn voor in de toekomst.

Ik hoop trouwens dat je het voorval inmiddels wel met je vriendin hebt besproken? En niet zomaar onveilige seks met haar hebt voordat je de uitslag van je test hebt?

Reageren
    Hallo123

bedankt voor de reacties. Dat ik niet onveilige Sex heb met mijn vriendin is voor mij heel logisch. Dat risico wil je met niemand nemen, dat zit absoluut goed! Het is nu 5 dagen geleden en heb wat last tijdens het slikken, echter heb ik begrepen dat de symptomen na 2 weken komen. Heb geen koorts of andere klachten, ook de candida is zo goed als verdwenen. Nogmaals dank voor de berichten, ik houd jullie op de hoogte iig. Hopelijk krijg ik geen koorts want dat lijkt het meest voorkomende symptoom te zijn. Nog ruim 3 weken tot de test. Dankzij jullie reacties spookt het minder door Mn hoofd. Denk er echter nog wel regelmatig aan. Dit gebeurt me, om meerdere redenen nooit weer iig. Wijze les met, ik hoop het zo, een goede afloop.

Reageren
    John (moderator)

De last bij het slikken, zal door de stress en de spanningen zijn. Met een soa heeft dat in ieder geval helemaal niks te maken. Creëer vooral rust voor jezelf. Ga niet op symptomen googlen en probeer ook niet op zoek te gaan of er symptomen zijn. En mocht je je de komende dagen wat grieperig voelen, dat kan dat heel goed van de stress en de spanningen zijn. Een conversiegriep is iets meer dan grieperig voelen. Je bent ca. 1 week ellendig en hebt dan echt hoge koorts. Ik zou je wel aanraden om, zoals @Kep dat al aangaf, 2 weken na het contact alvast een soa test te laten doen. Ik acht het risico op chlamydia en gonorroe hoger dan HIV.

Over het bespreken met je vriendin denk ik iets anders dan de vorige schrijvers. Als het een eenmalige ondoordachte actie was, zou ik het pas dan bespreken als er positieve testen komen. Tenzij je last blijft houden van een schuldgevoel nadat alle testen zijn gedaan er niets is uitgekomen. Ik weet niet hoe open minded je vriendin is, maar ga niet je relatie voor een ondoordachte actie op het spel zetten als er geen reden voor is.

Doe eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Hallo123

bedankt voor je reactie Tandor, nu een week voorbij en geen klachten. Ga volgende week de gonorroe en chlamydia test doen. Heb daarover een vraag, moet ik zowel urine testen als een strijkje van de anus? Ik ga het doen via soa-poli online, begrepen dat deze betrouwbaar zijn, klopt dit? Over 3 weken de hiv test, mijn gemoedstoestand is in ieder geval een stuk beter na jullie reacties!

Reageren
    John (moderator)

Gezien het contact, is het beter om idd een uitstrijkje te  nemen.  De zelftesten zijn goed, maar ben er persoonlijk niet perse een voorstander van. Als de testen namelijk niet goed worden uitgevoerd, kunnen er vals negatieve uitslagen door ontstaan.

Reageren
    Hallo123

ik ben dus ook gepijpt en wil met alles het zekere voor het onzekere nemen.. eenmalige fout dit en wil gewoon zeker weten dat ik helemaal clean ben. Dus zowel gonorroe en chlamydia urine&strijkje? Dan bestel ik ze tegelijk. Komen er meestal symptomen bij deze 2?  Ga liever niet naar huisarts ivm brieven zorgverzekeraar die dan op de mat komt…

alvast bedankt!

Reageren
    John (moderator)

Je zou ook naar de GGD kunnen gaan.  Anoniem…en als je jonger bent dan 25 ook nog gratis, daar krijg je dan ook een recept als dat nodig mocht zijn. Anders moet je daar dan toch nog voor naar de huisarts.

Ik zou voor beiden ook een uitstrijkje maken omdat je toch onbeschermde anale seks hebt gehad.

Reageren
    Hallo123

ok dan ga ik denk ik na de 4 weken met dit verhaal naar de GGD om alles in 1x te testen (Dus ook HIV). Tenzij ik voor die tijd erge klachten krijg. Heb tot die tijd iig geen sex, dat lijkt me duidelijk. Goed idee? Dan test ik alles in 1x, en anoniem. Ben 28 maar maakt me niet uit als het wat kost. Zoals ik zei, wil het allemaal zeker weten…

Reageren
    John (moderator)

In iedere geval “veilige”seks.  Dan kan er in feite niks gebeuren.

Reageren
    hallo123

ok en dan na die 4 week ggd dus? Dan doe ik dat! Heb er wel vertrouwen in. Zolang het anoniem is ben ik er blij mee

Reageren
Reageer op: Onee, hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.