Zoeken Vraag het forum

Hiv na pzc

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bang

Ik ben gepijpt zonder condoom door een prostituee tijdens een gang bang, ik was de eerste van de middag. Heb daarna seks gehad met condoom en ben toen vertrokken.

Na 8 dagen kreeg ik keelpijn en sindsdien heb ik de volgende klachten: verkouden, beetje uitslag op armen, moe, futloos, witte aanslag op mijn tong en ik ben best wat kilo’s kwijt.

Ik heb 4,5 week na het contact een bloedtest gedaan in het ziekenhuis en ben toen ook op hiv getest. Dit was in orde, maar heb begrepen dat het niet zoveel zegt na die periode.

Ik heb flinke stress gehad de afgelopen weken en ben nog steeds bang, omdat ik nog steeds enkele klachten heb. Ben ik terecht bang voor hiv?

21 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De test is bij 4 weken al uiterst betrouwbaar.

Reageren
    Bang

in combinatie met het gelopen risico en de klachten bedoel ik?

Reageren
    John (moderator)

Als je klachten zou hebben van HIV, dan had je bij 4 weken zeker een positieve test moeten hebben gehad.

Reageren
    Bang

dankjewel. Nog een laatste vraag; Wat is volgens jou het gelopen risico?

Reageren
    John (moderator)

Er was wel een risico

Reageren
    Bang

ja daar was ik al bang voor. Gepijpt worden zonder condoom is dus gewoon een risico?

Reageren
    John (moderator)

Bij een prostitué die zonder condoom pijpt wel. Maar dat maakt in dit geval niet meer uit. Je hebt een negatieve test

Reageren
    Bang

Zou jij nog een test doen of zou je de oorzaak van de klachten ergens anders leggen? Ik ben echt heel gespannen. De een zegt wel risico, de ander niet. De een zegt betrouwbare test, de ander niet.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou er geen meer doen voor HIV

Reageren
    kep

Je hebt geen serieus risico gelopen. Als jij zou pijpen had het misschien wel een klein risico geweest. Je uitslag geeft aan dat je het niet hebt. Die klachten komen vast van combinatie van stress en misschien een virusje opgelopen die iedereen ieder geval 1 keer per jaar krijgt. Het heeft niets met je seks actie te maken.

Reageren
    Bang

Nu weer drie dagen verder en nog steeds stress, omdat ik nog steeds moe ben, lichte uitslag heb op m’n armen en nog steeds een beetje gewicht verlies.

Als ik jullie goed begrijp:
    Laag risico, klachten begonnen te vroeg, test na 4,5 week betrouwbaar. Zeker geen hiv?

Reageren
    John (moderator)

Geen HIV !

Reageren
    Bang

weten jullie welke test er gebruikt wordt bij een bloedonderzoek in het ziekenhuis? Heb begrepen dat er meerdere testen zijn en de een is betrouwbaarder dan de andere?

nu weinig klachten meer, alleen nog erg moe (slaap overdag veel), hoest nog, een paar voelbare (niet echt zichtbare) plekjes in mijn mond en  lichte uitslag op mijn onderarmen en elleboogholte. Inmiddels geen gewichtsverlies meer, maar het is wel zichtbaar op mijn bovenarmen en bovenbenen dat ik ben afgevallen.

Reageren
    John (moderator)

Er wordt getest op antigenen en antistoffen. De testen zijn allemaal even betrouwbaar. De een heeft alleen sneller een uitslag dan de ander.

Reageren
Reageer op: Hiv na pzc
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.