- Dimitri21 april 2017 om 12:21
Ik ben een man van 44 en op 22 december heb ik sexueel contact gehad met een vrouw die ik via een dating site heb leren kennen. Tijdens de sex was het condoom afgegleden en zag daarna ook dat er bloed op mijn penis zat.
Vooraf vroeg ze of ik met of zonder condoom wilde, ze zei dat ze gezond was, maar daar twijfel ik nu toch aan.
Daarna geen contact meer met haar gehad.Ongeveer een week na dit contact kreeg ik klachten: enorm moe, gezwollen klieren in nek/oksels/liezen, spierpijn vooral in mijn benen en stijve nek.
Daar heb ik nu nog steeds last van, maar ik ben de afgelopen maanden niet echt ziek geweest en geen koorts gehad.
Maar ik ben dus wel bang voor een hiv infectie.Na 102 dagen (14,5 weken) heb ik een soa test laten doen via onedayclinic. Dat was een test op chlamydia, gonorroe, syfilis, hepatitis b/c en hiv. Dat was allemaal goed. De hiv test was een 4e generatie combo test, na 12 weken betrouwbaar volgens hun (conservatief misschien?)
Eerder had ik al een paar hiv testen via soapoli-online laten doen tussen 4 en 12 weken na het contact. Deze waren ook allemaal goed.
Dit waren ook 4e generatie testen, na 4 weken betrouwbaar geven ze aan (optimistisch misschien?)Via de huisarts ben ik getest op o.a. ziekte van pfeiffer, dat was goed.
Ik voel dat ik iets onder de leden heb en ben bang dat het hiv is.
Kan het dat ik een late seroconversie heb?
Of kan het zijn dat de antistoffen / antigenen nog niet detecteerbaar zijn?
Of kan het een hiv subtype zijn wat niet getest wordt?
Wat kan het anders zijn?11 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 april 2017 om 12:28Je kunt best wel wat onder de leden hebben , maar HIV is het in ieder geval niet. Na 12 weken, is een combitest 100% betrouwbaar.
ReagerenDimitri24 april 2017 om 15:01Tandor, bedankt voor je reactie, dat geeft hoop.
Maar ik geloof het zelf nog niet, mijn gevoel zegt iets anders…
Reagerenkep24 april 2017 om 15:53Je hebt geen Hiv. Klaar. Of je misschien iets anders hebt kan ik niet beoordelen want ik kan je niet onderzoeken en weet niet je symptomen en situatie(lichamelijke), maar hiv is het niet. Heb je misschien spijt van de seksuele uitspatting en voel je je schuldig? Van schuld en stress kun je rare symptomen krijgen die komen door je mentale toestand en mensen die in dergelijke situaties zitten vaak veel te veel te zoeken naar symptomen (die nu opvallen maar in vrijwel alle gevallen normaal zijn en geen ziekte etc als oorzaak heeft)
ReagerenDimitri3 mei 2017 om 09:21Ik kon het niet laten en heb na bijna 19 weken weer een hiv test (Alere sneltest) laten doen.
Het resultaat was gelukkig goed, dus dat geeft me (voorlopig ?) rust.
Is een een sneltest even goed / betrouwbaar als een lab test ?
ReagerenAnoniem3 mei 2017 om 09:58Hoi Dimitri,
Ik herken je probleem, echter vraag jezelf eens af: wanneer is testen voor jou voldoende?
De 3 maanden is betrouwbaar (zie: soaids.nl, hivfonds, nhg standaard, etc). Ik probeer duidelijk te maken dat het omtrent de angst voor hiv heel makkelijk is om in een negatieve spiraal te komen..
succes!
ReagerenJohn (moderator)
3 mei 2017 om 11:37ReagerenIs een een sneltest even goed / betrouwbaar als een lab test ? Â Ja, absoluut. Anders zouden die testen in Europa niet worden gebruikt.
Dimitri29 juni 2017 om 14:16Ik begon mijn angst voor hiv een beetje los te laten, tot ik een paar weken geleden flink last van diarree kreeg. Een dag of 5 erg dunne diarree.
Mijn angst voor hiv was weer terug en heb weer een test laten doen (na 26 weken).
Het resultaat was gnuoed en moet nu wel geloven dat ik in ieder geval geen hiv heb.
Ik ga me nu richten op de zomer en de vakantie en wil deze zwarte bladzijde in mijn leven achter me laten. Het positieve punt is wel dat ik heb nagedacht over wat echt belangrijk is mijn leven, dat zijn de mensen die dicht bij me staan en mijn gezondheid.
De volgende pagina heeft me ook geholpen:Â https://aids.startpagina.nl/forum/topic/105571/hoe-angst-over-hiv-symptomen-kan-veroorzaken/
Reagerenanoniem30 juni 2017 om 23:11Hoi Dimitri,
Je verhaal komt heel bekend voor en het is heel lastig dingen los te laten als je wel “klachten” hebt. Ik herken mezelf in je verhaal, ben zelf nu dik 40 weken verder… Ik praat ook met iemand die jaren geleden dezelfde angst had en ook last had van vage klachten (via de mail). Geloof me: je bent niet alleen, maar je moet ook geloven dat je geen HIV hebt!!! Probeer van je vakantie te genieten!!!
ReagerenDimitri1 juli 2017 om 23:40Hoi anoniem,
Bedankt voor je reactie.
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben, zo ‘raar’ ben ik dus niet 😉
Het zijn inderdaad die vage klachten, waardoor ik in mijn gedachten blijf / bleef hangen. Maar de feiten (testen) zijn duidelijk, dus ik heb geen hiv.
Je bent nu 40 weken verder en heb je het al los kunnen laten ?
Ik ga van mijn vakantie genieten !
Reagerenanoniem24 juli 2017 om 15:16Hoi Dimitri,
het loslaten is een proces op zich… ik heb met mensen gesproken en dat hielp. Op moment praat ik er niet meer over omdat het steeds beter gaat, raak steeds verder van het 0-punt verwijderd (43 weken :)) dus wordt ook steeds makkelijker te beseffen dat het erg gek zou zijn om nu anders te testen. Ik heb nog steeds wel af en toe wat klachten maar schrijf dit toe aan stress en probeer dit te verhelpen door gewoon te genieten. Hoe gaat ie met jou? Je vakantie iets geholpen?
Reagerenano29 maart 2018 om 17:32???
Reageren