Zoeken Vraag het forum

Hoe groot is de besmettingskans?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb ongeveer 3 jaar geleden herpes genitalen opgelopen en heb het nu een plekje kunnen geven.. Soort van. Nu heb ik seks gehad zonder condoom en ben ik serieus zo bang dat ik hem besmet heb (ik heb namelijk gewoon seks met condoom sinds ik HG heb).
    Dit keer was het zonder maar ik heb serieus slapenlozen nachten en ik denk elke keer: het is nu twee dagen geleden, misschien krijg ik straks een Appje erover, het maakt mij echt nerveus.

En dan soms denk ik: het kan bijna niet. Mijn huisarts zei toen destijds: het overdragen van HG zonder blaasjes/uitbraak is heel erg klein.
    En dat is het hem: na mijn eerste uitbraak 3 jaar geleden, heb ik tot de dag van vandaag geen uitbraak meer gehad, dus dan denk ik: het kan bijna niet..

Alsnog ben ik echt bang.. Ieman tips? De volgende keer ga ik sowieso condooms gebruiken zoals altijd maar ben nu bang dat ik nú precies iemand besmet :(…

Gr

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

Iemand?

Reageren
    John (moderator)

De kans op besmetting al er geen symptomen zijn is inderdaad erg klein. En zeker als je zo lang geen uitbraak meer hebt gehad. Maar uitgesloten is het helaas niet.

Reageren
    Anoniem

Ok dankjewel. Ja ik begrijp het, het maakt me nu nogal bang omdat ik die persoon wel leuk vind. Soms twijfel ik zelfs of ik wel echt HG heb aangezien ik er nooit meer last van heb gehad, maar dat kan natuurlijk niet.
    Bedankt voor de reactie, ben alsnog wel een klein beetje bang..

Reageren
    John (moderator)

Misschien is het goed om het te bespreken………

Reageren
    Anoniem

Ja klopt.. Wil ik ook bijna maar wil dat eigenlijk pas als het wat serieus wordt. Dit is de eerste keer seks en misschien ook de laatste (weet ik veel) en dan weet hij mijn geheim wat die niet zomaar hoort te weten maar inderdaad.. Misschien.. Ik heb ook nog nooit iemand besmet van mijn sekspartners dus ik hoop op het beste en als het serieus wordt vertel ik het

Reageren
    John (moderator)

[quote]en dan weet hij mijn geheim wat die niet zomaar hoort te weten[/quote] Dit kun je natuurlijk anders bekijken…
    Zou je het niet ook liever van tevoren weten of iemand je eventueel zou kunnen besmetten voordat je onbeschermde seks hebt?

Reageren
    Anoniem

Ik heb al jaren herpes helaas, kan er goed mee leven nu. Gelukkig weinig uitbraken. Mijn man heft het waarschijnlijk ook van mij maar nog nooit ergens last van gehad. Nu is het zo dat hij of ik (weet niet meer wie) een handdoek hebben gebruikt na het douchen (we hebben beide geen uitbraak!) en die heeft 7 uur opgehangen alvorens ik hem per ongeluk zonder na te denken bij mijn kleine dochter van 2 jaar gebruikt heb. Ik voel me zo ontzettend dom en ben zo bang dat zij het nu ook krijgt. Is er een kans om eerlijk te zijn? Of sterft het virus sowieso na 4 uur dus was de handdoek safe? Wij hadden/hebben beide geen uitbraak

Reageren
    yordi1

[quote]ik hem per ongeluk zonder na te denken bij mijn kleine dochter van 2 jaar gebruikt heb. Ik voel me zo ontzettend dom en ben zo bang dat zij het nu ook krijgt. Is er een kans om eerlijk te zijn? Of sterft het virus sowieso na 4 uur dus was de handdoek safe? Wij hadden/hebben beide geen uitbraak[/quote]

Ik denk het niet… mocht je je er niet goed bij voelen misschien dat je dan even langs de huisarts kan gaan.

Reageren
    D

Wauw, ik herken je gevoel precies. Lijkt het je wat om een keer te bellen? Ik wil er graag een keer met een lotgenoot over praten en jouw situatie klinkt zo herkenbaar..

Reageren
Reageer op: Hoe groot is de besmettingskans?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.