- Anoniem22 augustus 2025 om 17:31
Sinds mei 2025 weet ik dat ik herpes genitalis heb, via de koortslip van een date. De eerste 2 maanden heb ik 5 uitbraken gehad en slik nu sinds een maand antivirale medicijnen. De zweren/bultjes blijven daarmee weg, maar ik blijf een non stop branderig gevoel houden bij mijn schaamlippen/schaamstreek. Ik dacht eerste steeds dat er weer een nieuwe uitbraak aan zat te komen, maar ik lees ook dat het zenuwpijn kan zijn. Ik heb verder geen bultjes maar het voelt schraal aan. Het begint tijdens mijn ovulatie en stopt als ik ongesteld word, start daarna weer bij mn ovulatie., dus heb er 10 tot 14 dgn geen last van waarvan 7/8 ongesteld.
Huisarts geeft aan vasaline te smeren, zenuwpijnmesicatie is heftig. Iemand hier ervaring mee? Ben je extra besmettelijk bij het branderige gevoel? Ook als het zenuwpijn is?
Ik ben redelijk desperate, een sexleven is onmogelijk momenteel5 reactiesReagerenAnoniem22 augustus 2025 om 18:58Hoe ziet het eruit?
ReagerenAnoniem22 augustus 2025 om 19:30Niks te zien, misschien klein beetje rood, maar het voelt branderig en schraal
Reageren
Peter (huisarts)
23 augustus 2025 om 15:32Als er een herpes simplex infectie in het lichaam is, ben je het meest besmettelijk als er aaok blaasjes in het spel zijn. Maar helaas, het virus kan ook in lichaamsvloeistoffen huizen, en daardoor voor overdracht zorgen. Ik dacht niet dat je met meer zenuwpijn ook extra besmettelijk zou zijn..
Reageren
Maar de zenuwpijn is bij herpes infecties het vervelende euvel, omdat het steeds weer terug kan komen.
Invloed van je cyclus kan zeker meespelen. Bij pilgebruik zou je dit nog kunnen voorkomen door ev. door te slikken..
Voor de zenuwpijn zijn een heleboel middelen beschikbaar, maar allemaal met (o.a. sufheid-) bijwerkingen. Maar als het je bv uit de slaap houdt, zou ik zeker iets aan je huisarts vragen (bv amitryptiline 25 mg voor het slapen)
Peter (huisarts)
23 augustus 2025 om 15:33Als er een herpes simplex infectie in het lichaam is, ben je het meest besmettelijk als er ook blaasjes in het spel zijn. Maar helaas, het virus kan ook in lichaamsvloeistoffen huizen, en daardoor voor overdracht zorgen. Ik dacht niet dat je met meer zenuwpijn ook extra besmettelijk zou zijn..
Reageren
Maar de zenuwpijn is bij herpes infecties het vervelende euvel, omdat het steeds weer terug kan komen.
Invloed van je cyclus kan zeker meespelen. Bij pilgebruik zou je dit nog kunnen voorkomen door ev. door te slikken..
Voor de zenuwpijn zijn een heleboel middelen beschikbaar, maar allemaal met (o.a. sufheid-) bijwerkingen. Maar als het je bv uit de slaap houdt, zou ik zeker iets aan je huisarts vragen (bv amitryptiline 25 mg voor het slapen)A16 oktober 2025 om 01:53Hey, ik hoop dat dit helpt. In 2017 liep ik het op, mijn eerste uitbraak was zo intens. Ik was doodziek en kon niks meer. De tweede uitbraak volgde kort daarop en was ook heftig. Daarna geen uitbraken meer gehad maar de pijn bleef. Na een half jaar naar de huisarts gegaan, die zag niks geks. Uit eindelijk moet je lichaam gewoon herstellen, geef het rust. Ik kon denk ik na een jaar (niet heel bemoedigend), weer pijn vrij seks hebben. Nu leef ik er al zoveel jaar mee en heb nooit meer pijn. Denk dat je lichaam aan het begin gewoon moet bijkomen, zeker als je zoveel uitbraken hebt gehad. Ik dacht ook echt dat mijn seksleven voorbij was, maar het komt goed! Je bent niet alleen in deze ellende 🙂
Reageren