- Cindy13 juni 2022 om 23:34
Hoi ,
Ik heb nu sinds oktober helaas herpes genitaliën. Ik heb 2 x echt een heftige vaginale herpes uitbraak gehad alleen tegenwoordig krijg ik ze alleen intern. En dat uit zich in extreme zenuwpijn in mijn benen en lies. Ik kan dan amper kleding verdragen.. dit is ook altijd vlak voor mijn menstruatie.. ik heb zelf bij de vagina geen blaasjes meer als alleen die extreme zenuwpijn. Zijn er meer mensen die dit erkennen? En John hoe kijkt u hier na en wat is er tegen zenuwpijn te doen?
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 juni 2022 om 23:37Er zijn medicijnen tegen de zenuwpijn. Bespreek het met je huisarts
ReagerenJohn (moderator)
13 juni 2022 om 23:38Daarnaast zou je een kuur kunnen doen met een antiviraal middel ( Aciclovir) om de uitbraken tegen te gaan
ReagerenCindy14 juni 2022 om 00:01Dank u wel
ReagerenMan14 juni 2022 om 06:18Hallo Es zeker wel. Ik heb hetzelfde gehad. Volgens de arts in het ziekenhuis zijn de zenuwen door het virus van slag. Met name tijdens een uitbraak maar ook zonder uitbraak geven ze allerlei pijn, koud warm tinteling signalen. In het hele gebied en zelfs je voeten soms. Best heftig , herstel duurt lang. Langzaam wordt het minder . Na een jaar of 4 was ik er vanaf. Oefening voor periferisch syndroom en myofscale pijn werkte voor mij goed
ReagerenCindy14 juni 2022 om 22:50Hey hey bij mij voelt het alsof mijn huid exteem verbrand is. Ook al je het aanraakt doet het al pijn… wat houdt dat in wat jij hebt gedaan
ReagerenMan14 juni 2022 om 23:29Hallo es, je moet toch door lastige periode heen. Niet te strakke kleding, warme douche , een kussentje met zitten, en de oefeningen voor de billen en heupen elke avond. Na een paar jaar ben je er van af hoor. Dan heb je je leven weer terug
ReagerenMan14 juni 2022 om 23:31es =cindy
ReagerenAurelius17 februari 2024 om 21:46Lyrica, een anti epilecticum, helpt zeer goed tegen de zenuwpijn;;25 mg is voldoende..
ReagerenC8 november 2025 om 17:53Hallo, ik herken dit. De huidpijn. De huid doet bij de lichtste aanraking pijn
ReagerenAurelius12 november 2025 om 15:23Jazeker…de gevoelszenuwen zijn van slag door het virus en geven een bijtend en brandend gevoel alsook extreem gevoelig bij aanraking…of je er via oefeningen vanaf geraakt weet ik niet. Lyrica helpt zeker en doet de pijn verdwijnen….
ReagerenAurelius12 november 2025 om 15:50Gaat het ondertussen beter met je of zijn de zenuwpijnen er nog steeds..? Heb je een bepaalde remedie of oefeningen gevolgd..?
ReagerenCindy29 november 2025 om 16:163 jaar later nog steeds 8 uitbraken per jaar en altijd met zenuwpijn van minimaal 6 dagen … je hebt anti virale middelen maar ik mag deze niet constant slikken is mega slecht voor je lever en nieren zei de huisarts
ReagerenMana2 december 2025 om 22:02Hee Cindy waarom geen onderhouds behandeling [email protected] zit je in de herpische pijn lotgenoten groep?
ReagerenGeorgia10 december 2025 om 11:45Hey, ik deal met hetzelfde sinds afgelopen augustus herpes genitaliën en echt als heel pijnlijk en oncomfortabel ervaren. Begin november een tweede uitbraak gehad wat nog erger en vervelender was dan de eerste, veel groter gebied ook. Nu dat eindelijk over was en mijn beschadigde huid zichzelf aan t herstellen is, heb ik een nog een uitbraak gekregen. Echt geen uitbraak die even erg was als deze, super veel pijn kan haast niet normaal lopen zonder pijn. Ik heb Valiclovor en naproxen wat ik inneem. De zenuwpijn is ongekend en zo stekend dat het doorstraalt naar linkerbil terwijl daar geen uitbraak is, het is zo naar om te bedenken dat je dit voor altijd bij je draagt of tot de tijd dat er iets is ontwikkelt dat je er wel van af kan komen en je lichaam uitgaat. Ik was zonder zeep, draag zachte stofjes en geen strings tot het over is elke x, ik vermijd chocola en noten en let op mn eten. Zou niet weten wat ik nog meer zou moeten doen dan L-Lysine met Catsclaw consistent slikken wanneer dit over is (tip van de assistente geweest) Zijn er dingen die ik heb gemist die ik moest of moet doen?
Reageren