- Anoniem v22 maart 2022 om 01:05
Hallo,
Normaal stel ik nooit vragen via forums, maar ik ben echt ten einde raad en ik kan nergens soortgelijke ervaringen vinden.
Momenteel heb ik last van een koortslip. De koortslip zit links onder op mn lip. Nou is dit niet mijn eerste keer. De koortslip zit in de fase dat de blaasjes open gebarsten zijn omdat ik ze met een gesteriliseerde naald heb opengeprikt. Zoals gewoonlijk heb ik de koortslip droog gedept tot er geen vocht meer uit kwam en daarna heb ik er 2 koortslip pleisters (etos huismerk) op gedaan. De ene echt op het blaasje en de andere onder het blaasje op de liplijn. Verder heb ik daarna mijn hele lip ontsmet. Nu had ik met mijn vriend afgesproken en van het ene is het andere gekomen… we hebben elkaar ongeveer 1 min gezoend en een tongzoen gegeven. Waarna hij mij heeft gebeft. Erg dom ik weet het, ik dacht dat de pleister verspreiding tegen gingen, maar ik was er niet van op de hoogte dat het virus ook in je speeksel aanwezig kan zijn. Nu vraag ik mij af hoe groot de kans is dat ik mijzelf nu via mijn vriend HG heb gegeven? Is het mogelijk om het via de lippen van mijn vriend over te dragen op mijn vagina? Sidenote: mijn vriend heeft nog nooit een koortslip gehad.
Erg lang verhaal, maar ik ben radeloos en ik zou graag weten of ik mij heel erg zorgen moet maken of dat de kans klein is…
Is er iemand die het zelfde heeft meegemaakt? Iemand die het virus op zich zelf heeft overgedragen ondanks de koortslippleisters?
Oh ja dit heeft zich vandaag afgespeeld.
4 reactiesReagerenL22 maart 2022 om 12:51Hoi,
Het hangt er allemaal vanaf hoelang je het virus al hebt, waarschijnlijk van in je kindertijd of studententijd. Als je het al langer hebt dan 4 maand kun je het normaal niet meer overdragen genitaal. En kun je het dus ook niet meer krijgen via iemand anders die ook hetzelfde type genitaal meedraagt. De kans is zeeeeeer miniem. Dus eigenlijk onmogelijk. Via speeksel is het zeker mogelijk om het over te dragen op iemand anders, dus ik zou even kijken hor het afloopt met je vriend… Die is nu wel blootgesteld aan het virus, maar misschien draagt hij het al assymptomatisch met zich mee en komt er nooit een uitbraak op zijn lip. Heb je hem ook orale bevredigd?
ReagerenAnoniem v22 maart 2022 om 12:59Beste L,
Bedankt voor uw snelle reactie. Om uw vragen te beantwoorden, ik draag het virus als sinds mijn 17e. Ik ben nu 22. Mijn vriend heb ik niet oraal bevredigd en hij heeft, als ie het virus asymptomatisch bij zich draagt, nog nooit in zijn leven een koortslip gehad.
Weet u misschien ook hoe goed de koortspleisters werken?? En als ik het goed begrijp is er een erg kleine kans dat ik nu HG heb opgelopen? Ik was namelijk helemaal in de stress omdat ik dacht dat ik het nu gegarandeerd zou oplopen.
Alvast bedankt!
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2022 om 15:09Die vraag zal niemand zo kunnen beantwoorden. Kwestie van afwachten of hij een koortslip krijgt
ReagerenL24 maart 2022 om 10:49Ik kan niet inschatten hoe die koortslip pleisters werken.
Reageren
De kans is idd heeeeel miniem! Aangezien je het virus al oraal draagt voor 5 jaar dus bijna onmogelijk.