Hi! Hierbij zou ik graag wat tips met jullie willen delen, die voor mij werken. Ik ben 33 jaar en heb nu bijna 3 jaar herpes. In die drie jaar heb ik 3 uitbraken gehad, waarvan de eerste heftig en de andere twee niet eens echt zichtbaar (was na 4 dagen weg, 3 mini plekjes).
Ik heb dus pas 3 uitbraken gehad in 3 jaar tijd, waarvan de laatste twee binnen 4 dagen compleet weg waren, hoe doe ik dit?
- Gezonde voeding en lifestyle (weerstand)
Probeer je lichaam de aandacht te geven die het verdient. Voldoende nachtrust, elke dag wat groente en fruit en niet twee keer per week afhaal Chinees...
Als je het lastig vind om groente of fruit te eten, dan zijn er ook een hoop multivitamine shakes online te vinden!
- Sporten (immuunsysteem)
Ik sport momenteel 4 dagen per week. Meestal fitness ik drie keer (50min a één uur) en doe ik op zondag 10km hardlopen. Op deze manier houd ik m'n lichaam fit en gezond. Zo bouw ik ook een sterke afweer op! Als je niet de tijd hebt of het geld om veel te sporten, stap dan eens twee keer per week op de fiets (bijv. 40min door het bos).
- Supplementen op dag basis
1 x Multivitamine men
1 x L-lysine 1000MG
2 x Ashwagandha (800mg)
Deze drie pillen helpen mijn weerstand op peil te houden en de Ashwagandha verminderd je cortisol, waardoor je stress hormoon op natuurlijke wijze lekker laag blijft!
Als ik ook maar het gevoel heb dat ik een uitbraakje zou krijgen, verdubbel ik mijn multivitamine en L-lysine intake naar 2 pillen, dit neem ik net zo lang tot de uitbraak weg is.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Voel je vrij en deel je tips! 🙂
Hee Joachim
Wat een super tips! Laten we hier een topic van maken mer allemaal van zulke tips!
Ik ben een vrouw en heb iets meer dan 1 jaar herpes genitales. Na mijn primo van heb ik sinds vorige week net weer een uitbraak.
Best een heftige zeker wel 20 blaasjes.
Wat ik nu vooral doe is gezond eten genoeg fruit en groete lysine rijk eten. Vitamine a-z en indd ook de lysine pillen.
Vraagje, als ik volgende keer weer uitbraak voel aankomen, mag ik dan van de vitame a-z ook dubbele innemen?